رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس گفت: اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی برای محصول گوجه فرنگی در سطح ۴۰ هکتار یک مزرعه در روستای محمود آباد بخش سیخ دارنگون شهرستان شیراز صادر شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،محمد جواد احمدی با اشاره به ابلاغ […]

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس گفت: اولین گواهی ارتقا سلامت محصولات گیاهی برای محصول گوجه فرنگی در سطح ۴۰ هکتار یک مزرعه در روستای محمود آباد بخش سیخ دارنگون شهرستان شیراز صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،محمد جواد احمدی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تولید و ارتقاء سلامت محصولات گیاهی با هدف شناسه دار کردن محصولات در واحد‌های تولیدی اعم از زراعی، باغی، گلخانه‌ای و قارچ خوراکی تصریح کرد: گواهی مذکور برای یک مزرعه در روستای محمود آباد بخش سیخ دارنگون شهرستان شیراز صادر شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه دستور العمل مذکور به منظور ارتقاء شاخص‌های سلامت محصولات کشاورزی و نظارت و کنترل زنجیره‌های تولید محصولات زراعی با هدف کاهش خطرات تهدید کننده سلامت ابلاغ شده است، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مسئولیت نظارت بر اجرای این دستورالعمل را تحت نظارت عالی حفظ نباتات جهاد کشاورزی بر عهده دارد.
احمدی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی مسئولین فنی تمامی واحد‌های تولیدی ملزم به تکمیل دفترچه ویژه مسئول فنی به طور روزانه و هفتگی هستند، ابراز کرد: این موضوع می‌تواند منجر به اخذ شناسه فنی برای محصول از طریق سامانه سانکا شود و در صورت تمایل به دریافت گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی می‌توانند از طریق سامانه سماک ثبت نام و نسبت به اخذ آن اقدام نمایند.