مقصد دومین اردوی«راویان پیشرفت» کردستان بازدید از کارخانه لاستیک بارز بود.

مقصد دومین اردوی«راویان پیشرفت» کردستان بازدید از کارخانه لاستیک بارز بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اردوی راویان پیشرفت به همت سازمان بسیج رسانه استان‌ کردستان امروز چهارشنبه ۶دی ماه ۱۴۰۲ در بازدید. از کارخانه لاستیک بارز کردستان واقع در شهرک صنعتی دهگلان با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد.

حجت رشیدی مسئول بسیج رسانه کردستان اظهار داشت: اردوی راویان پیشرفت یک برنامه سراسری است. که به منظور بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته تدوین گردید.

رشیدی افزود:در نظر داریم با همراهی واستقبال اصحاب رسانه اردوهای بیشتری باهدف بازدید. از واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان وشهرستانها در آینده برگزار کنیم.

رئیس بسیج رسانه استان کردستان گفت: نخستین دوره این اردو در کردستان، خرداد امسال در بازدید از پروژه آب‌رسانی شهرستان قروه انجام شد.

تولید تایر خودروهای لوکس در بارز کردستان

مدیر بهره‌برداری کارخانه بارز کردستان در جمع خبرنگاران استان میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه این واحد صنعتی را ۲۵ میلیون یورو عنوان کرد. و اظهار کرد: با اتمام این طرح میزان اشتغالزایی بارز استان به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر خواهد رسید.

رحمانی افزود: میزان افزایش ظرفیت تولید این واحد در فاز نخست چهار هزار تن. فاز دوم ۱۰ هزار تن و فاز سوم هم ۱۶ هزار تن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه لاستیک در این کارخانه در سال جاری به ۱۲۱ تن در روز رسید. اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹ درصد افزایش تولید داشتیم.

رحمانی گفت: علاوه بر تولید تایر خودروهای سواری معمولی، تایر خودروهای لوکس هم در این واحد تولید می شود.

مدیر بهره‌برداری کارخانه بارز کردستان گفت: در ارتباط با انتقال حساب بانکی این واحد تولیدی به بانک های استان نیز در حال حاضر ۵۰ درصد حساب های این واحد صنعتی به بانک های استان منتقل شد. و مابقی هم به دلیل محدودیت های فنی بانک های استان منتقل نشد.

مدیر بهره‌برداری کارخانه بارز کردستان گفت: این واحد تولیدی دارای تصفیه خانه است. و ضایعات موجود در این واحد هم در دوره ۶ ماهه از طریق مزایده به فروش می رسد و از کارخانه خارج می شود.

رحمانی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مواد اولیه صنعت تایر در ایران داخلی و مابقی آن وارداتی است. بیان کرد: تایر اعم از سواری و باری قابلیت روکش شدن را دارند و این توانایی در کارخانه های بارز کشور وجود دارد.

مدیر بهره‌برداری کارخانه بارز کردستان گفت: تا سال ۱۳۹۷ صادرات تایر از واحد بارز استان به چندین کشور صادر می شد. و مجوز صادرات به اتحادیه اروپا را هم دریافت کرده‌ایم.