فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای دستورالعمل وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب بسیج شدند دکتر مرتضوی گفت: فهم مشترک از ابلاغیه وزارت کشور، اقدام هماهنگ و هم افزا، پیگیری و استمرار برای اجرای آن، وظیفه همگانی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط […]

فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای دستورالعمل وزارت کشور در حوزه عفاف و حجاب بسیج شدند

دکتر مرتضوی گفت: فهم مشترک از ابلاغیه وزارت کشور، اقدام هماهنگ و هم افزا، پیگیری و استمرار برای اجرای آن، وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در دومین نشست شورای اداری استان که به صورت فوق‌العاده به تبیین رویکرد استان در موضوع عفاف و حجاب اختصاص یافت، بیان کرد: از مجموعه دستگاه های اجرایی استان که در هفته‌های گذشته مجاهدانه در میدان خدمت رسانی ایستادند و کمک کردند تا میزبانی شایسته‌ای از مسافران نوروزی داشته باشیم تشکر و قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: از مدت‌ها قبل تلاش‌های بسیاری در حوزه عفاف و حجاب انجام شد و قریب به یک سال است به صورت مستمر، در قرارگاه «شهید شاه‌سنایی» در حوزه حجاب و عفاف، فعالیت می‌کنیم. بدون شک مدیریت استان همت آن را دارد در انجام این فریضه الهی با جدیت عمل کند.
استاندار اصفهان با اشاره به ابلاغ ۱۷ ماده‌ای وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف، گفت: تا امروز تلاش ما بر اساس امکانات قانونی و ظرفیت های درون استانی بود، اما اکنون بر انجام مفاد ابلاغیه دستورالعمل وزارت کشور که در تاریخ ۱۲ فروردین ماه صادر شد (که این ابلاغیه متأثر از دستور ریاست محترم قضا در تاریخ ۹ فروردین ماه بود) مسّر هستیم.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: بحث حجاب در جامعه ما ابزاری برای دشمن شده تا با استفاده از آن علیه و در راستای تضعیف نظام تلاش کند.
وی عنوان کرد: نوع مواجهه با بی حجابی در این دستورالعمل مشخص شده، لذا قاطعانه با این موضوع برخورد خواهد شد زیرا مسّر هستیم تا شئون جامعه اسلامی رعایت شود.
استاندار اصفهان افزود: ورود به حوزه حجاب و عفاف بعنوان یک فریضه مهم الهی برای تحکیم بنیان خانواده، حفظ و توسعه اخلاق در جامعه بر همگان ضروری است.
دکتر مرتضوی تصریح کرد: فهم مشترک از این ابلاغیه، اقدام هماهنگ و هم افزا، پیگیری و استمرار برای اجرای آن، وظیفه همه ما است.

دستورالعمل بیان شده در نشست شورای اداری استان، امید بخش بود
در این نشست حضرت آیت‌الله مهدوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: انتظار همه مردم متدین، انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی ورود جدی به حوزه حجاب و عفاف است.
وی ادامه داد: در این راستا تصمیمات خوبی در وزارت کشور گرفته و دستورالعمل بیان شده در نشست شورای اداری استان، امید بخش بود.
آیت الله مهدوی بیان کرد: در جامعه اسلامی رعایت حجاب در ملأعام برای همگان لازم است ولو کسانی که مسلمان نیستند؛ این نکته بسیار اساسی است.
وی خاطرنشان کرد: حجاب در جامعه اسلامی یک پرچم برافراشته است که دشمن با تمام توان قصد دارد آن را زمین بیندازد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خواسته ما از مدیریت استان، نظارت بر اجرای مفاد دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در حوزه حجاب و عفاف است تا شأن جامعه اسلامی حفظ شود.