برآورد اولیه دستگاه های ذیربط، حاکی از حضور حدود 21 میلیون نفر در راهپیمایی 22 بهمن 1401 است که این عدد در مقایسه با سال 98، افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.

بر اساس برآورد اولیه دستگاه‌های ذی‌ربط، میزان حضور مردم در راهپیمایی امسال حدود ۲۱ میلیون نفر با احتساب شهرها و روستاهای کوچک است. این آمار نسبت به سال ۹۸ با افزایش حدود سی درصدی همراه بوده است(به دستور ستاد ملی کرونا راهپیمایی مردم سال ۱۳۹۹ به صورت خودرویی و سال ۱۴۰۰ با محدودیت‌هایی برگزار شد).

برآورد‌های اولیه جمعیت راهپیمایی کنندگان در شهر مشهد را حدود یک میلیون نفر و مردم حاضر در شهر تهران را بیش از ۱.۵ میلیون نفر تخمین می‌زند.

عکس|۲۲ بهمن ۱۴۰۱ – میدان آزادی سنندج

عکس|جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در اهواز

طبق برآوردها حجم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نسبت به قبل از شروع کرونا در سال ۹۸ در استان‌های البرز، زنجان، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، قزوین، اصفهان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین در استان‌های تهران، فارس، هرمزگان، کرمان، مازندران، اردبیل و چهارمحال و بختیاری افزایش ۳۰ درصدی برآورد شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن بوشهر ۴۰ درصد، سمنان ۵۰ درصد، خراسان رضوی ۸۰ درصد، مرکزی۵۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین در استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان نیز به ترتیب ۴۵ و ۱۰۰ درصد افزایش حضور راهپیمایی‌کنندگان برآورد شده است.

عکس|میدان نقش جهان اصفهان ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ هم شاهد جمعیت صدها هزار نفری بود.

عکس|۲۲ بهمن ۱۴۰۱ – میدان آزادی تهران