دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت تمام تلاش دشمن ترویج بدحجابی در جامعه است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور مدیران در دفترنماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و […]

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت تمام تلاش دشمن ترویج بدحجابی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور مدیران در دفترنماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و روز پدر؛ اظهار داشت: متأسفانه مقوله حجاب در کشور مظلوم واقع شده و نه تنها حامی و متولی خاصی ندارد،بلکه معارض هم دارد.
وی با بیان اینکه حجاب تابلوی جمهوری اسلامی و رعایت این فریضه الهی از ضروریات دین و نشانه سلامت روانی جامعه است، افزود: حجاب با بسیاری از مقوله‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در هم تنیده ودشمنان تمام تلاشششان ترویج بی‌حجابی وبی بندوباری در جامعه است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با یادآوری اینکه ترویج فرهنگ حجاب نیازمند نگاه عمیق و برنامه‌ریزی منسجم وعزم همگانی است، تصریح کرد: خانواده‌ها و آموزش و پرورش در نهادیه‌کردن این فریضه الهی و تقویت باورهای دینی در بین جوانان نقش بسیار مهمی داشته و می‌توان با همراهی و همکاری یکدیگر بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه در هرجایی که بی‌عفتی هست بایددنبال یک مرد بی‌غیرت بگردیم، گفت: رعایت حجاب تنها مربوط به زنان نیست، بلکه باید برای آقایان در ادارات نیزدوره‌های آموزشی ضمن خدمت حجاب برگزار کرد.
سادات«تکریم‌ محجبه‌ها،تربیت مبلغان توانمند برای پاسخ‌گویی به شبهات در رابطه با حجاب، اجرای قانون حجاب، ساماندهی مد و لباس و اجرای منظومه فکری رهبر معظم انقلاب» را راهکار مناسبی برای جلوگیری از ترویج بی‌حجابی در جامعه خواند و عنوان کرد: متأسفانهدختران محجبه در محیط‌های آموزشی فضای امنی نداشته در حالی‌که باید سبک و پوشش اسلامی در جامعه ترویج یابد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با تأکید بر اینکه سطح و حدود فضای مجازی مشخص و این حوزه مدیریت شود، عنوان کرد: همه مشکلات ناشی از تهدیدات فضای مجازی بوده و با حوزه اقتصاد، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در هم تنیده اما می‌توان با استفاده درست، تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

علی‌اصغر حسینی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این جلسه از پیشنهادطرح جامع حجاب و عفاف اظهار داشت: متأسفانه امروزه حجاب و عفاف نه تنها به عنوان یک معضل اجتماعی، بلکه یک ساختار سیاسی و دو قطبی پوشش قشر روشنفکر بدحجاب و قشر قدیمی به خود گرفته است.
وی افزود: این طرح با هدف سالم‌سازی جامعه و برگرفته از الگوسازی‌های اسلامی و حاکمیت قانون بوده و امیدواریم در دولت سیزدهم که نگرشش به ارزش‌های اسلامی بیشتر است، مورد توجه قرار گیرد.
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه در حیطه قوانین حجاب و عفاف با مشکل مواجه هستیم، گفت: براساس نظرسنجی‌ها ۶۰تا ۷۰درصد زنان حجاب را رعایت نکرده اما ۷۵درصد مردم به ویژه دختران ۱۵ تا ۳۰ساله معتقد به رعایت حجاب با هدف حفظ بنیان خانواده هستند.
در پایان این مراسم لوح مسئولیت عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان به عنوان رئیس نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اهدا شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان