رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی از تصویب و نام‌گذاری بیستم اسفندماه، زادروز شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» در تقویم رسمی کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمجتبی محفوظی درباره نام‌گذاری زادروز شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» گفت: بنا به پیشنهاد فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای […]

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی از تصویب و نام‌گذاری بیستم اسفندماه، زادروز شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» در تقویم رسمی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدمجتبی محفوظی درباره نام‌گذاری زادروز شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» گفت: بنا به پیشنهاد فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه ۷۹۶ این شورا، بیستم اسفندماه، همزمان با زادروز شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ را با عنوان «روز قهرمان ملی» برای درج در تقویم رسمی کشور به تصویب رساند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب پیام تبریک و تسلیت شهادت حاج قاسم را خطاب به یک ملت صادر کردند و فرمودند «ملت عزیز ایران! سردار بزرگ و پر افتخار اسلام آسمانی شد.» یعنی حاج قاسم متعلق به یک ملت و یک «قهرمان ملی» بود. چنانچه رهبری معظم انقلاب اذعان فرمودند؛ هر چیزی که یاد شهیدِ عزیزِ ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است. یاد او را اگر چه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح او را به او هدیه کرد، اما ما هم هر کدام وظیفه‌ای داریم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که مفاخر ملی مایه غرور و احساس خودباوری در هر ملتی هستند، گفت: سرمایه ملی یک جامعه فقط در و دیوار ساختمانی که اسمش میراث فرهنگی است، نیست، بلکه سرمایه ملی یک جامعه همان نیروهای انسانی است که آنها را به عنوان مفاخر ملی می‌شناسیم.

محفوظی یادآور شد: شهید سلیمانی به عنوان قهرمان فراجناحی توانست همه سلایق را در مسیر درست راهنمایی و با خود همراه کند. به همین دلیل ما ایشان را قهرمان ملی می‌نامیم که هنر همراه بودن و همراه کردن اکثریت سلایق برای تأمین منافع ملی را داشتند.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی با یادآوری فرمایش اخیر رهبری مبنی بر «ضرورت هم‌افزایی دولت و مجلس در اقدامات ملی و بین‌المللی» که در جریان دیدار سوم خرداد ۱۴۰۲ نمایندگان پس از اجلاسیه چهارم در حسینیه امام خمینی (ره) مورد تاکید قرار گرفت، افزود: این اقدام ارزشمند که در سایه هم‌افزایی مجلس انقلابی و دولت مردمی به وقوع پیوست را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگوار ایران اسلامی و رهروان جبهه مقاومت تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، هم در زمان زنده بودن و هم بعد از شهادت استکبار را شکست داد.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی، در پایان افزود: دشمن مکتب سلیمانی‌ِعزیز رو به ضعف و جبهه مقاومت اسلامی رو به قوت است.