فرهنگ کار و تعاون از دل فرهنگ عمومی به وجود می آید مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت ۱۴ آبانماه روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ کار و تعاون از دل فرهنگ عمومی به وجود می آید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

فرهنگ کار و تعاون از دل فرهنگ عمومی به وجود می آید

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت ۱۴ آبانماه روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ کار و تعاون از دل فرهنگ عمومی به وجود می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ عمومی شامل هنجارها و عادت های یک جامعه است که عملا در بطن خانواده و سپس فضای جامعه در وجود هرفردی شکل می گیرد و به قول رهبر معظم انقلاب در تعیین سرنوشت یک ملت اثرگذار است، اظهار داشت: می باست با تبیین فرهنگ کار و تعاون در میان جامعه ، به تقویت فرهنگ عمومی کمک کرد.

پیشکاری با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه، آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خشونت و… را نشان دهنده کمبود آموزش فرهنگی در میان جوامع ذکر کرد و اظهار داشت: خود شناسی، پایبندی به قوانین و مقررات، ارتقای دانش و آگاهی، فراهم کردن بستر آموزش و کسب مهارت و توانمند سازی در عرصه های گوناگون از جمله مواردی است که در بحث فرهنگ عمومی در جامعه موثر بوده و آسیب های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه فرهنگ عمومی حول سه محور فرد، خانواده و جامعه ایفای نقش می‌کند، اظهار داشت: امروز توجه به فرهنگ عمومی که خاستگاه رفتار‌های فردی و روابط اجتماعی، حرکت ها، تلاش‌ها و مشارکت‌های اجتماعی مردم است، بیش از پیش ضروری است.

کویستان عبدالحکیمی