میر باقری مهمترین درس امام حسین در مکتب عاشورا را رعایت حق الناس بیان کرد و اظهار داشت: در عاشورا درس های زیادی هست و یکی از مهمترین آن ها رعایت حق الناس است و کسی که مسئولیتی را بر عهده گرفته، حق الناس چند صد هزار و بعضاً میلیون ها انسان را بر عهده […]

میر باقری مهمترین درس امام حسین در مکتب عاشورا را رعایت حق الناس بیان کرد و اظهار داشت: در عاشورا درس های زیادی هست و یکی از مهمترین آن ها رعایت حق الناس است و کسی که مسئولیتی را بر عهده گرفته، حق الناس چند صد هزار و بعضاً میلیون ها انسان را بر عهده دارد و باید به بهترین نحو خدمت کند مبادا حقی بر گردن او بیفتد.

رسول میر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران با بیان اینکه آقا اباعبدالله الحسین(ع) الگوی آزادگی و ایثار و مبارزه با ظلم و فساد برای بشریت و نه فقط برای مسلمانان است اظهار داشت: گاندی در هند گفت: «مقتدا و رهبر من سیدالشهدا ست» وی توانست نهضت آزادی مردم هند را با الگو گرفتن از آقاسیدالشهدا به پیروزی برساند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: در طول تاریخ مسلمانان و به ویژه شیعیان به واسطه روح ایثاری که از امام حسین یاد گرفتند زیر بار ظلم نمی رفتند و برعلیه ستمگران قیام می کردند و با آن ها مبارزه می کردند.

وی با بیان اینکه در عاشورا درس های زیادی هست و یکی از مهمترین آن ها رعایت حق الناس است بیان کرد: شب عاشورا امام حسین (ع)فرمودند: اگر کسی حق الناس بر گردن دارد برود و در بین یاران من نماند.

میر باقری با تاکید بر اینکه کسی که مسئولیتی را بر عهده گرفته حق الناس چند صد هزار و بعضاً میلیون ها انسان را بر عهده دارد اضافه کرد: اگر کسی بداند نمی‌تواند آنطور که باید انجام وظیفه کند و خدمتگزار باشد وکسانی هستند که بهتر از او می‌توانند خدمت کنند باید جای خود را به آن ها بدهند که مبادا حقی بر گردن آن ها بیفتد.
وی در پایان به اهمیت برگزاری مراسمات مذهبی دهه های محرم و عاشورا اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از جاسوسان گفته بود ما یک سال نقشه می کشیم که جوانان و زنان و مردان ایرانی را منحرف کنیم اما شما ایرانی ها با برگزاری یک جلسه امام حسین تمام نقشه های ما را نقش بر آب می کنید و این نشان از اهمیت برگزاری مراسمات اینچنین است.
خبرنگار: الهام خانی