حمایت جدی از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کردستان/ تخریب عرصه‌های طبیعی منجر به مهاجرت معکوس می‌شود معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مدیریت عالی استان نگاه مثبتی به اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری دارد و از این طرح ها با قدرت حمایت می کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

حمایت جدی از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در کردستان/ تخریب عرصه‌های طبیعی منجر به مهاجرت معکوس می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: مدیریت عالی استان نگاه مثبتی به اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری دارد و از این طرح ها با قدرت حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “کیومرث حبیبی”  در دومین نشست مدیریت جامع حوضه های آبخیز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری نقش بسیار مهمی در حفظ منابع آبی و تقویت خاک و توسعه کشاورزی داشته و باید با جدیت ادامه یابد.
 

وی افزود: در صورت بی توجهی به عرصه‌های طبیعی و تخریب آن، باید منتظر مهاجرت جمعیت از منطقه زاگرس به دیگر نقاط کشور باشیم؛ بنابراین باید همه نسبت به حفظ منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و اختصاص اعتبارات مناسب برای اجرای طرح های آبخیزداری اشاره کرد و افزود : نیاز است سازمان امور اراضی و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، به صورت ویژه تر پیوست بودجه ای برای اجرای پروژه های آبخیزداری را در نظر بگیرند.

حبیبی ادامه داد: عملکردهای ۲ گانه سازه های مکانیکی آبخوانداری اقدام بسیار خوبی است اما صرف حفظ آب، کافی است و باید با ایجاد طرح های گردشگری، قایق سواری و پرورش ماهی به تقویت گردشگری نیز کمک کرد.

وی تصریح کرد: از حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، پنج هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است؛ بنابراین تخصیص میانگین کل استان همین بوده و کم کسری نبوده است و این اعتبارات تخصیصی هم بیشتر به پروژه های اولویت دار اختصاص یافته است.
 کویستان عبدالحکیمی