شهرستان سیرجان رتبه برتر در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان را دارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ،سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت هست و برای ۸ هزار واحد نیززمین مورد نظر تامین شده است و متقاضیان واجد الشرایط […]

شهرستان سیرجان رتبه برتر در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ،سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت هست و برای ۸ هزار واحد نیززمین مورد نظر تامین شده است و متقاضیان واجد الشرایط بر اساس ضوابط و مقررات درسامانه دریافت واحد‌های مسکونی قرار گرفتند.آقای علی یعقوبی افزود: واحد‌های در حال احداث که برای ۶۰۰ نفر کارگربومی و غیربومی دربخش‌های مختلف کارگری و مهندسی ایجاد کرده است طی مدت دو سال تحویل صاحبان آنان خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن سیرجان هم گفت: در بخش ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن قریب به ۷ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی تامین شده و یک هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی در حال ساخت که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بر اساس برنامه زمانبندی جلو هستیم و تا ۲ سال آینده این واحد‌ها که هرکدام ۹۵ تا یکصد متر زیربنا دارند تحویل واجدین شرایط خواهد شد.

آقای بهنام سلاجقه گفت: در ادامه این طرح مهم خدمت به مردم نیزبرای یکهزار واحد برای اجرا پیش بینی و طراحی شده است که با همت فعالان حوزه مسکن و تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط این شهرستان رتبه اول استانی را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به‌دست آورد.

قائمی, [۱۹٫۱۰٫۲۲ ۱۷:۳۵]
الحاق کرمان به مربع طلایی گردشگری کشور در دستور کار

با تدوین سند ۱۰‌ساله توسعه گردشگری استان ،کرمان هم به مربع طلایی گردشگری کشور می پیوندد .

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ،پیروز ارجمند مجری طرح تدوین سند توسعه گردشگری استان کرمان از آماده سازی این سند تا پایان آذر امسال گفت: اکنون در کشور یک مثلث طلایی گردشگری وجود دارد که با ارائه و اجرای این سند این مثلث از سه استان اصفهان ، شیراز، یزد به مربع گردشگری کرمان، اصفهان، یزد و شیراز تبدیل خواهد .ارجمند در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافت افزود: این نقشه ی راه، مسیر توسعه ی گردشگری استان را در ده سال آینده ترسیم می کند و با تقسیم استان به سه بخش گردشگری شمالی ، غربی و جنوبی باعث افزایش زمان اقامت مسافر و توریسم و نیز پیشرفت همه جانبه این صنعت در پهنه کرمان می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان بافت در سند توسعه ، به عنوان منطقه درجه یک گردشگری پیش بینی شده و با اجرای آن شهرستان بافت از یک مرکز مسافر پذیر به یک مقصد اصلی گردشگری تبدیل خواهد شد .

مجری طرح تدوین سند توسعه گردشگری استان کرمان در باره ضمانت اجرایی سند ۱۰‌ساله توسعه گردشگری استان گفت: این سند به عنوان مصوبه ملی در ذیل سند راهبردی کشور با تایید وزیر به دستگاههای مختلف ابلاغ خواهد شد.