مهارت دولت در افزایش فروش نفت حتی بدون برجام افزایش پیدا کرده/ آمریکا بنای رفع تحریم‌ها را ندارد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر مهارت وزارت نفت در فروش نفت و حصول پول‌های حاصل از آن ، بدون توافق هسته‌ای و هماهنگی آمریکایی‌ها افزایش پیدا کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

مهارت دولت در افزایش فروش نفت حتی بدون برجام افزایش پیدا کرده/ آمریکا بنای رفع تحریم‌ها را ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر مهارت وزارت نفت در فروش نفت و حصول پول‌های حاصل از آن ، بدون توافق هسته‌ای و هماهنگی آمریکایی‌ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری دانشجو، هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره افزایش فروش نفت و گاز در دولت سیزدهم اظهارکرد: دولت سیزدهم، روش جدیدی را در فروش نفت و گاز در پیش گرفت و مشتری‌های جدیدی را برای خود پیدا کرد؛ این روش جدید در فروش نفت باعث شد تا دولت بتواند فروش ۱ میلیون بشکه نفت در روز را تثبیت کند.
وی افزود: تنوع مشتری باعث شد تا در وهله اول شاهد تثبیت میزان فروش نفت باشیم و در وهله دوم، پول‌های حاصل از فروش نفت را دریافت کنیم. در کنار تمام این مسائل، درآمد ارزی مرتبط با گاز نیز که از سال‌های قبل باقی مانده بود، وصول شد. البته افزایش قیمت نفت نیز در ماه‌های گذشته باعث شد تا شاهد افزایش درآمدهای نفتی باشیم.
بیگی نژاد ادامه داد: در گذشته تنوع مشتری برای فروش نفت کمتر از شرایط فعلی بود و دریافت درآمد حاصل از فروش نفت نیز به سختی انجام می‌شد. همچنین بدهی کشورهای دیگر به ایران بابت فروش گاز پرداخت نمی‌شد؛ اما در دولت سیزدهم تمام این موضوعات تغییر کرد و طی یکسال گذشته شاهد افزایش فروش نفت و گاز و بازگشت درآمدهای حاصل از آن به کشور بودیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تاثیرگذاری توافق احتمالی هسته‌ای بر میزان فروش نفت ایران گفت: بنده توافق را بر افزایش فروش نفت اثرگذار نمی‌دانم؛ زیرا مذاکرات فعلی نشان داده است که آمریکایی‌ها بنای رفع تحریم‌ها را ندارند. با تمام این مسائل اما مسیری که دولت سیزدهم در زمینه خنثی سازی تحریم‌ها در پیش گرفته، چشم انداز روشنی خواهد داشت و این موضوع هیچ ارتباطی با مذاکرات ندارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر مهارت وزارت نفت در فروش نفت و حصول پول‌های حاصل از آن ، بدون توافق هسته‌ای و هماهنگی آمریکایی‌ها افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل چشم انداز فروش نفت در دولت سیزدهم با رویکرد خنثی سازی تحریم‌ها مثبت است و مهارت دولت نیز در این زمینه، روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.