همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر: همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر در چهارمین سفر استاندار کردستان به شهرستانها_قروه همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۶ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کردستان در قروه افتتاح و کلنگ زنی شد. به گزارش خبرنگار […]

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر:

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر در چهارمین سفر استاندار کردستان به شهرستانها_قروه

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۶ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کردستان در قروه افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کلنگ زنی بیمارستان ۱۶۸ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید بهشتی قروه نخستین طرحی بود که روز پنجشنبه در چهارمین سفر استاندار کردستان به شهرستانهای استان کلنگ زنی شد.

استاندار کردستان در مراسم کلنگ‌زنی این بیمارستان اظهار کرد: برای اینکه این پروژه به سرنوشت بسیاری دیگر از پروژه‌های نیمه تمام که مدت زمان زیادی از عملیات اجرایی آنها می‌گذرد و هنوز به اتمام نرسیده، تبدیل نشود راهکارهایی را اندیشیده‌ایم.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: در نظر داریم افزون بر اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی و کمک‌های دولتی از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران خارجی هم در این رابطه بهره گیریم.

این بیمارستان در چهار طبقه با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع قرار است جوابگوی نیازهای بهداشت و درمان مردم این شهرستان باشد.

(افتتاح پروژه تأمین آب شرب شهر قروه و روستای «دیوزند»)

پروژه تأمین آب شرب شهر قروه و روستای دیوزند از دیگر طرح‌هایی بود در راستای مدیریت تنش آبی شهر قروه و در مدار قرار دادن سه حلقه چاه توسط آبفای استان در دستور کار گرفته و توسط استاندار افتتاح شد.

این حلقه چاه ۱۵۰ متر عمق دارد و دارای دبی ۲۵ لیتر در ثانیه است که ۲۰ لیتر آن به شهر و پنج لیتر هم به روستای «دیوزند» اختصاص دارد.

میزان هزینه کرد برای این یک حلقه چاه ۵۰ میلیارد ریال بوده و ۲ حلقه چاه دیگر هم تا پایان سال ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود و تأمین آب شهر قروه دیگر با مشکل مواجه نخواهد شد.

(سردخانه بالای صفر درجه سانتی‌گراد در قروه به بهره‌برداری رسید)

طرح سردخانه بالای صفر درجه سانتی‌گراد هم طرح بعدی بود که با حضور استاندار در شهرستان قروه افتتاح شد.

ظرفیت این سردخانه ۲ هزار تن است و با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد تومانی احداث شده است.

با افتتاح این سردخانه، ظرفیت کل سردخانه‌ای استان به ۸۰ هزار تن رسیده است.

از مجموع ظرفیت سردخانه‌ای استان ۳۴ هزار تن آن در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده است.

(آغاز عملیات احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری محور قروه-همدان)

عملیات ساخت طرح احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری محور قروه-همدان امروز با حضور استاندار کردستان آغاز شد.

زمین این پروژه به مساحت ۳ هزار مترمربع توسط یکی از خیران قروه‌ای به پایگاه جمعیت هلال احمر استان اهدا شده است.

مساحت ساختمان این پایگاه ۳۰۰ متر مربع است و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تأمین شده و تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

میزان اعتبار این ۶ طرح عمرانی و خدماتی۶۲۰ میلیارد تومان است.