مجلس یکشنبه با طرح دوفوریتی، اقدام متقابل در برابر بیانیه اروپا را بررسی می‌کند رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع مجلس گفت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی روز شنبه تشکیل خواهد شد همچنین مجلس در اولین روز کاری خود در روز یکشنبه، با ارائه طرحی دوفوریتی، اقدام متقابل را در برابر بیانیه و مصوبه […]

مجلس یکشنبه با طرح دوفوریتی، اقدام متقابل در برابر بیانیه اروپا را بررسی می‌کند

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع مجلس گفت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی روز شنبه تشکیل خواهد شد همچنین مجلس در اولین روز کاری خود در روز یکشنبه، با ارائه طرحی دوفوریتی، اقدام متقابل را در برابر بیانیه و مصوبه مداخله جویانه اتحادیه اروپا، در دستور کار خود قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، حسین نوش آبادی رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانیه بی پایه و اساس اتحادیه اروپا و تصویب آن در پارلمان این اتحادیه در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس، اظهار کرد: این اقدام خصمانه، بی اساس و غیرقانونی و بر خلاف اصول و حقوق  بین الملل و مغایر با منشور سازمان ملل را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی گفت: سپاه پاسداران از نهادهای نظامی و دفاعی مشروع با جایگاه رسمی و منطبق با قانون اساسی است که در راستای وظایف قانونی و رسالت الهی و اسلامی خود، حافظ دست آوردهای نظام و انقلاب اسلامی بوده و است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نقش سپاه پاسداران و سپاه قدس را در ایجاد امنیت و ثبات منطقه و مقابله با جریانات تروریستی و تکفیری و مهار و کنترل اقدامات تجزیه طلبانه نظام سلطه، بسیار موثر و تعیین کننده دانست و افزود: نقش بی بدیل شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده مقتدر سپاه قدس، منحصر به فرد بوده است زیرا او بر ادامه راهبرد تفکر مقاومت تاکید داشت.

نوش آبادی،‌ با اشاره به خطرات فتنه تکفیری ها و گروهک انحرافی داعش در منطقه و جهان، ادامه داد: امروز نه تنها کشورهای عراق و سوریه و منطقه، امنیت خود را  مدیون سپاه قدس و حاج قاسم سلیمانی هستند، بلکه اروپایی ها هم  امنیت خود را مرهون فداکاری حاج قاسم هستند.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس بیان کرد: علت دشمنی آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقابله این نهاد دفاعی و نظامی با نظام سلطه و زیاده خواهی آمریکا و خوی تجاوزگری رژیم سفا‌ک صهیونیستی در منطقه و ایستادگی در برابر منافع نامشروع آنان، است زیرا سپاه بر تداوم فرهنگ مقاومت و ادامه مکتب حاج قاسم سلیمانی تاکید دارد.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران، مکتب حاج قاسم را مکتب ایثار و از خود گذشتگی، اخلاص، بصیرت و عمل به هنگام دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی در اولین روز کاری خود در روز یکشنبه هفته آینده، با ارائه طرحی دوفوریتی، اقدام متقابل و مناسب را در برابر بیانیه و مصوبه شرم آور و مداخله جویانه  اتحادیه اروپا و پارلمان آن، در دستور کار خود قرار خواهد داد.

نوش‌آبادی تصریح کرد: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز شنبه برای بررسی طرح مقابله با مصوبه مداخله جویانه پارلمان اروپا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور مسئولان ذی ربط حوزه های سیاسی، دفاعی، نظامی و امنیتی برگزار خواهد شد.