وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه اعلام کرد اسامی چندین شرکت را به دلیل ارتباط با روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود نام ۲ شرکت ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.  شرکت نسیم بهار کیش و […]

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه اعلام کرد اسامی چندین شرکت را به دلیل ارتباط با روسیه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود نام ۲ شرکت ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. 

شرکت نسیم بهار کیش و شرکت خطوط کشی‌رانی دریای خزر دو شرکت ایرانی هستند که با فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۲۴ برای تحریم روسیه در فهرست قرار گرفته‌اند. 

تحریم این دو شرکت بخشی از تحریم‌های گسترده‌ای است که آمریکا امروز جمعه علیه ۳۰۰ شرکت و فرد معرفی کرده است. واشنگن مدعی شده هدف این تحریم‌ها جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها و فرار از تحریم‌ها توسط روسیه است. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.