شنبه تعطیل می‌شود یا پنجشنبه؟ یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم نهایی این کمیسیون درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: مقرر شد که ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش پیدا کند و تعطیلی آخر هفته نیز به دو روز افزایش پیدا کند. […]

شنبه تعطیل می‌شود یا پنجشنبه؟

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم نهایی این کمیسیون درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: مقرر شد که ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش پیدا کند و تعطیلی آخر هفته نیز به دو روز افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدکریم حسینی با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار کرد: بر اساس آنچه در آخرین جلسه کمیسیون در این زمینه مطرح شد، مقرر شد بر این اساس عمل کنیم که ساعات کاری در هفته از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش پیدا کند و تعطیلی آخر هفته نیز به دو روز افزایش پیدا کند؛ تعطیلی روز جمعه قطعی است، اما اینکه تعطیلی روز دوم، پنجشنبه باشد یا شنبه، در صحن تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری نهایی درباره تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته به صحن مجلس واگذار شده است، درباره دلایل توجیهی این اصلاحیه اظهار کرد: در لایحه دولت ۴۲ ساعت کار هفتگی و تعطیلی دو روزه آخر هفته مطرح بود اما با توجه به اینکه می‌خواهیم پنج روز کاری داشته باشیم، این ۴۲ ساعت به خوبی قابل محاسبه نیست، اما وقتی مجموع ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت تعیین شود، عدد رند و مشخصی برای هر روز، هشت ساعت خواهیم داشت؛ در عمل اگر بخواهیم بیش از هشت ساعت کار روزانه را در نظر بگیریم، هم عملی نیست هم قانون به خوبی اجرا نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: عدد منطقی ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است؛ از طرف دیگر نیز برای روز تعطیل دوم پیشنهادهای متفاوتی برای روزهای پنجشنبه و شنبه مطرح شده است، اما در مصوبه نهایی کمیسیون اصراری بر اینکه این روز تعطیل کدام باشد، نداشتیم، بنابراین موضوع به این شکل جمع‌بندی شد که دو روز تعطیل را در آخر هفته داشته باشیم.

حسینی همچنین در پاسخ به اینکه آیا رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در صحن مجلس تا پیش از پایان این دوره از مجلس انجام می‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه در فصل بودجه هستیم و بودجه مقدم بر همه موضوعات است، ابتدا باید موضوع بودجه مورد بررسی قرار گیرد. با این حال معتقدم که بررسی این موضوع در صحن مجلس تا پیش از پایان دوره فعلی قابل رسیدگی است