آئین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت» روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از ایثار، رونمایی کتاب «تویی که نشناختمت»/ نهضت شناساندن شهدا به مردم، راه‌اندازی شده […]

آئین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت» روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از ایثار،

رونمایی کتاب «تویی که نشناختمت»/ نهضت شناساندن شهدا به مردم، راه‌اندازی شده است/ هنرمندان با ابزار هنر زندگی شهدای هسته‌ای را روایت کنند
به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در آئین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت» نوشته «سعید علامیان» که با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی همزمان با برگزاری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطر شهدای انرژی هسته‌ای به ویژه شهید محسن فخری‌زاده گفت: همه شهدای انرژی هسته‌ای در تولید قدرت نرم و سخت برای مردم مؤثر بوده و نقش مهمی در بازدارندگی تهدیدهای گسترده دشمنان داشتند.
وی افزود: این شهدا خیلی مظلوم بودند زیرا پنهان زندگی کردند و دشمنان ما چشم دیدن آنها را نداشتند و عنوان کتاب «تویی که نشناختمت» عنوان برجسته‌ای برای این کتاب است زیرا هنوز برخی اسامی و پیشرفت‌ها بعد از شهادت دکتر فخری زاده نامی برده نشده است و ما آنها را نمی‌شناسیم.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس، سرداران و امیران مشهوری داشتیم که شناخته نشده‌اند، گفت: برای مردم سؤال است که این افراد چگونه به موفقیت رسیده‌اند؟ شهدای عزیز ما همچون شهید فخری‌زاده که در امتحان الهی نمرات بالایی آوردند، در مکتب امام حسین علیه‌السلام نیز دانشجوی ممتازی بودند و به سعادت ابدی رسیدند و باید هنرمندان، زندگی شهدای هسته‌ای را روایت کنند و با ابزار هنر رشادت‌های آن‌ها را به نمایش بگذارند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ضمن تشکر از نشر شاهد و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رونمایی از کتاب تویی که نشناختمت گفت: نهضت شناساندن شهدا به مردم، راه‌اندازی شده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه شخصیت‌های حماسه‌ساز را به نسل‌های بعدی معرفی کنیم. این کتاب سترگ بخشی اندک از شخصیت دکتر فخری‌زاده بود زیرا شهدای هسته‌ای ما وجوه مختلفی در زندگی و نقش خانوادگی به عنوان همسر و پدر دارند که قابل درس گرفتن است. این شهدا بیش از چهل سال فعالیت کردند اما ما در مورد آنها کاری نکردیم و باید تا فرصت هست و خانواده و همکاران و شاگردان این شهدا هستند به زندگی این شهدا پرداخت و مطالب و ظرفیت‌های آنها ثبت و ضبط شود.
معاون رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که هشت سال دفاع مقدس به اندازه سال‌ها برای ما ظرفیت فکری، فرهنگی و تمدن سازی دارد بنابراین باید در زمینه تبیین راه و روش شهیدان برای نسل آینده بکوشیم.
«سعید علامیان» در کتاب «تویی که نشناختمت» زندگی دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» را روایت می‌کند. این کتاب را نشر شاهد به تازگی منتشر کرده است.
در این مراسم که در سالن سرای اهل قلم واقع در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزون بر رونمایی از کتاب، از «سعیدعلامیان»، «مسعود تالش‌پور»، «محمود دامغانی»، «آذر خزاعی سرچشمه»، «مژگان محمدی»، «سمیرا اصلان پور»، «منیرالسادات موسوی» و «داوود حسین‌زاده» از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت قدردانی شد. همچنین از خانواده‌های معظم شهیدان «مسعود علی محمدی»، «داریوش رضایی‌نژاد» و «محسن فخری‌زاده» نیز تجلیل شد.
سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.