اتهام الهام افکاری اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است/ فتنه ایذه توسط اراذل و اوباش و اغتشاشگران صورت گرفت نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیزدهمین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. ستایشی […]

اتهام الهام افکاری اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است/ فتنه ایذه توسط اراذل و اوباش و اغتشاشگران صورت گرفت

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیزدهمین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

ستایشی با تسلیت به ملت ایران در اثر جنایات تروریست ها گفت: پیرو بیانیه ها و مصاحبه ها تسلیت قوه قضاییه را خدمت خانواده معظم شهدا و جانبازان در اغتشاشات اخیر که توسط افراد مسلح صورت گرفته را اعلام میداریم‌‌. اتفاقات اخیر عمق برنامه های دشمن برای ایندا ایران سربلند را نشان داد.

وی ادامه داد: آنانی که از سوی دشمن مجهز شدند و پشت رسانه های پررنگ و لعاب حوادث اخیر را پوشش می دهند صحنه گردانان حوادث اخیر هستند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: دشمن از شکست اعتصابات فراخوان شده عصبانیست و میخواهد از ظرفیت عمومی مردم با نام اعتراض علیه برخی از دستگاه ها استفاده کند که موفق نشد.به رگبار بستن مردم و حافظان امنیت و کشتار و کشتارسازی توسط سلاح های گرم و سرد نشان از نقشه شومی دارد که با آگاهی مردم دفن می شود.

ستایشی اظهار کرد: تروریست ها که آرایش حوادث اخیر را مهیا نمودند دستور ترور و به رگبار بستن مردم، کودکان و زنان و حافظان امنیت را صادر میکنند. این تروریست ها اکنون فاز دوم این عملیات را پیش گرفته و حافظان امنیت را مقصر میدانند اما بدانند که این تروریست ها با این رفتار نشان میدهند حتی هزینه رفتارهای کور و ناجوانمردانه خود را پرداخت نکرده و مخفی میسازند.

وی تصریح کرد: ملت ایران سابقه سیاه گروهای تجزیه طلب در مرزهای کشور را فراموش نخواهند کرد.تروریست ها نگاهی به نقره داغ شدن و ترد همیشگی توسط ملت مقتدر ایران را داشته باشند.ملت ایران مردمی آگاه، هوشیار و یکپارچه مقابل خشم آماده و آگاه و یکپارچه است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تروریست ها از سر ناچار چهره واقعی خود را نشان دادند که البته موجبات همبستگی ملت ایران را افزایش داده اند گفت: ملت ایران از نظام توقع برخورد سخت با دشمنان را دارند.تروریست ها و قاتلان کف خیابان همان تروریست های اقتصادی و رسانه های معاند هستند که دستور ویرانی افکار مردم را داده اند.

وی اظهار کرد: قوه قضاییه علم خون های به ناحق ریخته شده توسط تروریست ها را به دست گرفته و با تدابیر متخذه با سرعت و دقت و با متزمن مولفه صحت، بدون چشم پوشی وظیفه خود را عملیاتی و تروریست ها را به سزای جرایم خواهند رساند و به زودی بساط شرارت جمع خواهد شد.مبرهن است که ایران فردای مدنظر تروریست ها چگونه ایرانی است، ایرانی سیاه،تلخ و بدون ناامنی است که البته با هوشیاری مردم بی شک محکوم به ابطال است‌.

ستایشی ادامه داد: اطمینان میدهم که قوه قضاییه از خون شهدا نخواهد گذاشت و با این عزیزان اهد میبندیم.

وی با اشاره به روز ۶ آذر و سالروز تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به فرمان امام مطرح کرد: فرارسیدن هفته بسیج را تبریک میگویم نهالی که در آن زمان بنا نهاشد امروز تبدیل به درخت تنومندی شده که حافظ امنیت و استقلال ملت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه می گوید: بسیج نه تنها در بعد امنیت بلکه در بعد اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی و علمی امتحان خود را پس داده و از همین روست که نوک پیکان عناد به سمت روحیه اخلاص و جهاد بسیجیان هستند.

وی افزود: امروز عمده مسئولیت جهاد تبیین به عهده بسیج است که در تمام حوزه ها وظیفه روشنگری، تبیین و مقابله با تهدیدات دشمن را بر دوش می کشد.

تشکیل قرارگاه پیگیری و اجرای فرامین و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در قوه قضاییه

ستایشی از بحث تشکیل قرارگاه پیگیری و اجرای فرامین و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در قوه قضاییه خبر داد و گفت: پیرو دستور رهبر انقلاب تکالیفی متوجه قوه قضاییه شده است که این قوه یک قرارگاه عملیاتی به ریاست معاون اول قوه قضاییه تشکیل شده است و دستور و مراتب آن توسط ریاست قوه قضاییه صادر شد.

ستایشی گفت: امیدواریم جهش تحولی در پیگیری فرامین رهبری محقق شود.

با بیان اینکه مسئله دارو و تجهیزات پزشکی مسئله روز است و نگرانی هایی بوجود اورده اما این موضوع و اقدام در جهت تولید و توزیع طبیعتا ارتباط مستقیم و مداخله با قوه قضاییه ندارد اما همواره رییس قوه قضاییه ملاک این دستگاه را رفع مشکل مردم می داند و هر اقدام و کمکی که از ناحیه قوه قضاییه در رابطه با قوه مجریه برمی اید دریغ نشود و ما ایستاده در جهت رفع مشکلات و موانع احتمالی هستیم.مثلا اگر مانعی در حوزه تولید یا واردات وجود دارد ورود کرده و اقدام میکنیم و امیدواریم دولت با توجه به عزم دستگاه قضا اهتمام لازم را در جهت رفع داروها بردارند.ما می توانیم دارو و واکسن های مختلف را به دلیل ظرفیت های علمی مطلوب به عرصه ظهور برسانیم‌.

۲۱ نفر به علت اخلال در نظام اقتصادی دستگیر شدند

ستایشی تصریح کرد: ما اهتمام داریم در شرایط جاری نگذاریم التهاباتی در حوزه های مختلف موجب سواستفاده دشمن شود و در این مهم همکاران ما در حوزه ضابطان عام و خاص خدمات و اقدامات موثر را با هدایت تشکیلات قضایی در ماه جاری ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی دستگیر و تفهیم اتهام شدند و دقت شده اگر بیگناهی آنان ثابت شد به سرعت آزاد شوند.همانطور که ۸ نفر آنان بلاقید آزاد شدند اما آن ۱۳ نفر با صدور قرار بازداشت موقت زندانی شدند. همچنین درخصوی ارز فردایی ۱۴ نفر در ماه جاری دستگیر و تفهیم اتهام شدند و قرار تامین با جرم مرتکبه صادر و با قرار کفالت و التزام و وثیقه آزاد شدند.

آخرین وضعیت افراد بازداشتی در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به سفر نماینده محترم مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان گفت: این سفر موفقیت آمیز و موثر بود که دارای بررسی اوضاع و شرایط موجود بود و دیدار با مردم، موتمدین،علما، برجستگان و خانواده شهدا و جانبازان صورت گرفت.استحضار دارید که با استقبال مردم منطقه و سران طوایف و علما مواجه شد.ما با تاسی به این استقبال براساس مصوبات این سفر و شورای تامین استان و تاکیدات موکد رییس قوه قضاییه در رابطه با متهمین از باب رافت اسلامی برخورد شد.۴۲ نفر از متهمان با ابراز پشیمانی و بروز خطا آزاد شدند و۱۰۰نفر مابقی نیز با قرار صادره تامین و لزوم رعایت مقررات در ادامه آزاد شدند که در زمان اجرای دادگاه تعیین تکلیف شوند.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص مسائل پیش آمده و بروز خطا توسط ماموران گفت: قوه قضاییه با بی طرفی و تمسک به مقررات و موازین شرعی به این پرونده ها ورود می کند و آمادگی کامل دارد چراکه همه در مقابل قانون یکسان هستند.

اتهام الهام افکاری اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی است

وی با اشاره به پرونده الهام افکار گفت: براساس گزارشات ایشان از نام برادر مرحومش سواستفاده کرده و اقدام به تحریک عده ای از افراد مستعد و همراهی در تجمعات کرده و قصد خروج از کشور داشته که حکم جلبش صادر و در حین خروج دستگیر شده است اتهام وی اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی داشته است.اکنون براساس تفهمیم، قرار تامین بازداشت موقت صادر و در زندان به سر میبرد.وی ارتباط موثری با عناصر رسانه های برانداز داخل و خارج از کشور داشته و با همکاری شبکه معاند اینترنشنال دنبال تشویش اجتماع بوده که در ادامه رفتارهای اینچنین داعش به خود اجازه میدهد به حرم شاهچراغ حمله کند.

علت ورود قوه قضاییه به پرونده سلبریتی های معترض 

ستایشی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضا به افراد سلبریتی و به ظاهر شاخص در مجموعه و سطوح مختلف این نبوده که بخواهیم برخورد نماییم گفت: ما برآن تاکید داریم که همه در مقابل قانون یکسانند و توجه و رافت و نصیحت و ارشاد میزانی دارد و ملت مطالبه میکنند که چرا با افراد خاطی برخورد نمی شد بنابراین تذکر، توجه و اظهارهایی صورت گرفت که درصورت عدم توجه دستگیر شدند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اظهارات برخی از این افراد موجب تحریک جوانان شده که در نهایت مرتکب جرم می شوند. قطعا قوه قضاییه با افرادی که اظهار نظر کذب و بدون سند میکنند برخورد خواهد کرد و این دستگاه جلوی شایعه سازی، دروغ سازی و انحراف افکار عمومی را خواهد گرفت.

ستایشی درخصوص روند احکام بدوی و سرعت آن خاطرنشان کرد: قضات ما درصدور آرا و اتخاذ تصمیمات قانوی اعم از حکم و قرار گرفتار شرایط و هیجانات نمی شوند و با موازین شرعی به آن می پردازند.قاضی نمیتواند درجایی که پرونده مهیا برای صدور رای است به تعویق بیاندازد مگر پرونده های خاص که نیاز به صرف وقت موسع است.

وی درخصوص اخرین وضعیت پرونده حادثه اوین گفت: پرونده همان ۴۲ نفر متهم که پیشتر اعلام شد به صورت محرمانه درحال پیگیری است و انشالله در روزهای آتی نتیجه را رسانه ای می شود.

ستایشی درخصوص آمار کیفرخواست های صادر شده در اغتشاشات اخیر بیان کرد: طبق آماری که برای کیفرخواست ها داده شده ۱۱۱۸ فقره کیفرست برای حوادث اخیر در پایتخت و ۲۴۳۳ نفر نیز در سراسر کشور صادر شده است.

دستگیری ۴۰ اتباع خارجی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ایران در اغتشاشات اخیر

ستایشی افزود: دو نفر به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و جاسوسی در بازداشت هستند و پرونده در مرحله اقدام نهایی است.همچنین در مجموع ۴۰ نفر از اتباع خارجی کشورهای مختلف که در اغتشاشات اخیر دخیل بوده و در خیابان حضور داشتند بازداشت شدند و پرونده آنان به صورت محرمانه درحال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص حادثه تلخ ایذه گفت: حادثه ایذه به واقع ناگوار و تلخ بود.از رسانه ملی به جهت اطلاع رسانی به موقع متشکرم. برای ما در قوه قضاییه مهم است که هر فردی در فضای مجازی یا حقیقی بدون سند و مدرک اظهار نظری کند قطعا شایعه ساز تلقی میکنیم و به منظور عدم ترویج این حرکت ناصحیح نخواهیم گذشت و برخورد های لازم را خواهیم کرد‌. 

ستایشی ادامه داد: تذکرات به این افراد داده شد و کسانی که به دستورات قضایی بی توجهی کردند تعقیب و بازداشت کرده و قراره قانونی را صادر کردیم‌.همچنین ما بر طبق یافته ها و اسناد درخصوص حادثه ایذه به یک جمع بندی درست خواهیم رسید تا ابعاد شفاف این حادثه تروریستی برملاشود.

وی افزود: دوربین های محدوده از شب قبل حادثه توسط عاملین تخریب شد. در ارتباط با این عملیات ۵۷ در این زمینه بازداشت شدند که ۴۹ نفر از آنان همچنان در بازداشت و مابقی با قرار کفالت و وثیقه آزاد شدند.

وی خاطر نشان کرد: فتنه اصلی از سوی اراذل و اوباش و اغتشاشگران صورت گرفته است و پس از اتمام تحقیقات اطلاع رسانی شفاف دراین رابطه صورت می گیرد.