عین‌اللهی وزیر بهداشت از آن کسانی که شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن‌شان می‌گذرد خواست مجدداً واکسن بزنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: کرونا در دنیا شروع شده است و در برخی از کشورها میزان مرگ‌ومیر […]

عین‌اللهی وزیر بهداشت از آن کسانی که شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن‌شان می‌گذرد خواست مجدداً واکسن بزنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: کرونا در دنیا شروع شده است و در برخی از کشورها میزان مرگ‌ومیر بالا رفته است. در یکی دو هفته اخیر متأسفانه ویروس جدید کرونا مشاهده شده است. این ویروس اکنون در جامعه وجود دارد و انتشارش به‌سرعت صورت می‌گیرد.

هشدار رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره شیوع مجدد کرونا

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری بهترین و مهمترین کار واکسیناسیون است. کسانی که شش ماه از دریافت واکسن آن‌ها گذشته است به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و واکسن بزنند؛ به‌خصوص کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و سن‌شان بالاست.

وزیر بهداشت خبر داد: ۵۰ میلیون ذخیره واکسن داریم و مراکز بهداشتی ۶ نوع واکسن (پلت‌فرم) مختلف دارند، امکان تولید در داخل هم داریم و به‌سرعت می‌توان هرچقدر که نیاز باشد، تولید کرد.

وی توصیه کرد: زدن ماسک و رعایت فاصله در مکان‌هایی که امکان خطر و آلودگی بیشتر است و فضای آن بسته است، ضروری می‌باشد. طبق صحبتی که با وزیر راه داشتیم، پیشنهاد ما این بود که در هواپیما، قطار و اتوبوس زدن ماسک اجباری شود، به‌خصوص در هواپیما که هوا از آن خارج نمی‌شود و گردش پیدا می‌کند.

عین‌اللهی گفت: پیک هنوز شروع نشده است، آمار هم خوب است، در نیمی از آذر ماه تعداد فوتی‌ها صفر بوده است، اما باید پیشگیری کرد تا زندگی و کسب‌وکار مردم مختل نشود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: سیاست ما کم کردن سفرها و قرنطینه نبوده است، در این مدت نیز نشان دادیم که همه محدودیت‌ها را برداشتیم، ما از سیستم قرنطینه هوشمند استفاده می‌کنیم؛ کسانی که واکسن نزده باشند سفرهایشان محدود خواهد شد.