مراسم غرس ۲۰۲ هزار نهال ایثار با شعار «به یاد هر شهید یک درخت» صبح روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری و در آستانه روز جانباز و روز بزرگداشت شهدا با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از سایت […]

مراسم غرس ۲۰۲ هزار نهال ایثار با شعار «به یاد هر شهید یک درخت» صبح روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه همزمان با روز درختکاری و در آستانه روز جانباز و روز بزرگداشت شهدا با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،
به نقل از سایت «ایثار»، مراسم غرس ۲۰۲ هزار نهال ایثار در مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار واقع در شهر کوهسار شهرستان ساوجبلاغ برگزار و ۲۰۲ هزار اصله نهال به یاد شهدا در ۲۰۰ هکتار غرس شد.
این طرح توسط سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر با هدف زنده نگه داشتن نام شهدا، اشتغال‌زایی و حمایت از سرمایه داخلی و زیباتر کردن محیط زیست واحدهای تحت پوشش برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه ایثارگری اجرا شد.
علی دستجردی مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر در این مراسم گفت: با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته، نهال‌های تهیه شده متناسب با اقلیم محل کاشت و از انواع نهال‌های مثمر نظیر زیتون، انجیر، گردو، بادام، نارنج، لیمو، پرتقال، توت، آلوچه و غیر مثمر مانند سرو، چنار تبریزی، سپیدار، ارغوان، کاج و صنوبر با کیفیت مناسب هستند.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از ۱۵ اسفند، روز درختکاری تا ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا به نام و یاد شهیدانی که به نیت آنها درختی غرس شده است، پلاک‌هایی تهیه شده و نام شهیدان گرانقدر بر روی آنها درج شده است.
گفتنی است، با آغاز این طرح ملی در استان البرز، در واحدهای تحت پوشش سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر همچون هتل سفیدکنار بندر انزلی، هتل ثامن مشهد مقدس، هتل آپارتمان کوثر رامسر، هتل شاهد قم، مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر ملک شهر اصفهان و مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر قوری‌گل بستان‌آباد به یاد شهدا نهال کاشته شد.
در این مراسم محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجتبی عبداللهی استاندار البرز و دیگر مسئولین نیز حضور داشتند.