رونمایی از سه عنوان کتاب با موضوع آموزش مکالمه عربی از سه عنوان کتاب در زمینه آموزش مکالمه و جمله‌نویسی عربی که توسط گروه علمی احباب لغه الوحی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تألیف شده بود، رونمایی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، […]

رونمایی از سه عنوان کتاب با موضوع آموزش مکالمه عربی

از سه عنوان کتاب در زمینه آموزش مکالمه و جمله‌نویسی عربی که توسط گروه علمی احباب لغه الوحی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تألیف شده بود، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد شفیعیان، رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و اساتید این دفتر از سه عنوان کتابی که توسط گروه علمی احباب لغه الوحی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که در زمینه آموزش مکالمه زبان عربی فعالیت های گسترده ای دارند، رونمایی شد.

کتاب‌ «تفرج و تعلم»
از جمله این کتاب‌ها، کتاب «تفرج و تعلم» نوشته ابوالفضل عابدینی‌زاده، محمد ابراهیم اخوان دردشتی و محمدمهدی احمدی‌نژاد است که به آموزش لهجه عراقی اختصاص دارد و جلد اول آن همراه با فیلم در انتشارات امیر فدک چاپ و منتشر شده است.

ارتباط عمیق دو کشور ایران و عراق در زمینه‌های گوناگون و تفاوت لهجه عراقی با زبان عربی فصیح، از جمله دلایل تألیف این کتاب به شمار می‌رود.

افزون بر این، استفاده از فیلم‌های متنوع و جذاب، بیان نکات قواعدی، جدول صرف افعال، جمله‌سازی با مهم‌ترین کلمات به کار رفته در دروس و قرار دادن تمرین‌های پنج‌گانه در هر درس، ویژگی‌های ممتازی‌ست که در تألیف کتاب «تفرج و تعلم» به چشم می‌خورد.

کتاب «۱۰۰ اسلوب»
کتاب بعدی با عنوان «۱۰۰ اسلوب» به آموزش اسلوب‌های مقدماتی و آشنایی با ساختارهای جمله‌نویسی عربی اختصاص دارد و شامل ۱۰۰ اسلوب و ۱۰۰۰ جمله است.

جلد اول این کتاب به قلم حسین حمیدی، با ویرایش علمی محمدابراهیم اخوان دردشتی و ویرایش ادبی محمدمهدی احمدی‌نژاد تألیف شده و انتشارات رهام اندیشه آن را روانه بازار نشر کرده است.

«۱۰۰ اسلوب» یک کتاب آموزشی و تمرینی محسوب می‌شود که برای آشنایی با اسلوب جملات عربی و آموزش جمله‌نویسی تألیف شده است و زبان‌آموزان با بهره‌گیری از آن می‌توانند ۱۰۰ اسلوب مقدماتی جمله‌سازی در زبان عربی را فرا بگیرند، با ۵۰۰ جمله عربی آشنا شوند و خود نیز ۵۰۰ جمله به این زبان بنویسند.

کتاب «العربیه للیافعین؛ عبر الافلام التعلیمیه»
کتاب سوم، «العربیه للیافعین؛ عبر الافلام التعلیمیه» نام دارد که برای اولین بار در کشور، به آموزش زبان عربی از طریق فیلم برای گروه سنی نوجوان می‌پردازد.

این کتاب شامل ۱۶ حلقه فیلم آموزشی بوده که برای هر کدام از این حلقه‌ها، مجموعه‌ای از تمرین‌های کاربردی پیش‌بینی شده است.

زبان‌آموزان در خلال مشاهده فیلم‌ها، ضمن اینکه از گستره واژگانی بیشتری بهره می‌برند، با جملات کوتاه و پرکاربرد و اصطلاحات و تعابیر ساده عربی نیز آشنا می‌شوند و می‌توانند با الهام از فیلم، هر کدام از آنها را در مکالمه به زبان عربی به کار ببرند.

محمدمهدی احمدی‌نژاد، محمدابراهیم اخوان دردشتی و حسین حمیدی، نویسندگان کتاب «العربیه للیافعین» هستند و انتشارات امیر فدک آن را چاپ و منتشر کرده است.

در ابتدای این مراسم، محمد ابراهیم اخوان دردشتی، مدیر گروه علمی احباب لغه الوحی توضیحاتی درباره روند نگارش و تولید این سه عنوان کتاب آموزش مکالمه و جمله نویسی عربی در حضور اساتید دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و مجتهده امین(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد.