کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد افتتاح شد به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد با حضور مسئولان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی روستای دزلی شهرستان سروآباد با حضور محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ عبدالله رشیدی پور، […]

کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد افتتاح شد

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی شهرستان سروآباد با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی ملاحسن دزلی روستای دزلی شهرستان سروآباد با حضور محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ عبدالله رشیدی پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان؛ حسن زارعی، فرماندار سروآباد؛ دانیال فتاحی، مدیر بنیاد علوی در شهرستان؛ سیدعبدالقادر حسنی، امام جمعه شهر سروآباد و روسای برخی ادارات و نهادها برگزار شد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی در این آئین اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهید ملاحسن دزلی در روستای دزلی به همت بنیاد علوی و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور آماده بهره برداری و تجهیز شده است.
وی عنوان کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت کتابخانه ملاحسن دزلی توسط یکی از خیرین منطقه اهدا شده و بنیاد علوی برای ساخت و بهره برداری از ساختمان کتابخانه مذکوردر شهرستان سروآباد بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.
مخدومی گفت: کتابخانه مذکور دارای ۳۹۹ متر مربع مساحت و ۱۲۰ متر مربع زیربناست و نهاد کتابخانه های عمومی نیز در راستای تجهیز و استخدام کتابدار آن اقدام کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان داشت: کتابخانه ملاحسن دزلی دارای چندین بخش از جمله مخزن، سالن مطالعه بخش کودک و بخش نشریات است و از این پس به عنوان یک پایگاه فرهنگی در روستای دزلی فعالیت خواهد کرد.

عبدالله رشیدی پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان نیز در آئین افتتاح کتابخانه مذکور با تقدیر از عوامل ساخت، راه اندازی و تجهیز کتابخانه مذکور اظهار داشت: ارتقای زیرساخت های فرهنگی در استان امری ضروری است.
وی گفت: افزایش سرانه مطالعه با راه اندازی کتابخانه عمومی در شهرها و روستاها میسر می شود و متولیان این حوزه با همکاری سایر نهادها و همچنین خیرین باید زمینه دسترسی عموم مردم به کتابخانه را فراهم سازند.
رشیدی پور اظهار داشت: ساخت کتابخانه با نام یکی از علمای منطقه قابل تقدیر و ارشمند است و می تواند منشاء خیر و برکت برای مردم این روستا و روستاهای اطراف باشد.
گفتنی است؛ روستای دزلی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در استان کردستان، است که در فاصله ۲۸ کیلومتری شهر سروآباد و ۱۱۵ کیلومتری مرکز استان (سنندج) قرار دارد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان