نواختن زنگ عاطفه ها در مدارس کردستان مراسم نمادین زنگ عاطفه ها هم زمان در سطح مدارس استان کردستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در مراسم نمادین زنگ عاطفه ها در دبیرستان دخترانه شاهد سنندج عنوان کرد: این برنامه در ادامه […]

نواختن زنگ عاطفه ها در مدارس کردستان


مراسم نمادین زنگ عاطفه ها هم زمان در سطح مدارس استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در مراسم نمادین زنگ عاطفه ها در دبیرستان دخترانه شاهد سنندج عنوان کرد: این برنامه در ادامه اجرای برنامه جشن عاطفه ها و با هدف جمع آوری کمک برای دانش آموزان نیازمند این مدارس اجرا می شود.

وی افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی ، بسیج و صدا و سیما در تمامی مدارس برخوردار برگزار و کمک های جمع آوری شده در بین دانش آموزان نیازمند این مدارس توزیع خواهد شد.

طوسی با بیان اینکه یکی از برنامه های این نهاد پیشگیری است، تصریح کرد: قطع زنجیره فقر هدف نهایی این برنامه است که از طریق کمک به تحصیل فرزندان مددجویان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳ هزار دانش آموز و هزار و ۵۶۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند، تصریح کرد: از ۸۵۶ نفر دانش آموز پشت کنکوری ۱۵۸ نفر رتبه های برتر کنکور را کسب کرده و در دانشگاه ها پذیرفته شدند.

در ادامه ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج نیز در این برنامه با بیان اینکه کمک به نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام و بزرگان بوده عنوان کرد: طبق آیات قرآن کسانی که غم خوار نیازمندان هستند از نعمت و رحمت خداوند برخوردار هستند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نوع برنامه ها فقرزدایی است تا در نهایت مشکلات نیازمندان با کمک خیران و مسئولان رفع گردد.

در ادامه ناظمی جلال مدیر کل کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز عنوان کرد: مدرسه محل تریبت و جلوه ای از مراتب حیات طیبه و محل رشد و تحول است.

وی افزود: اولیا دانش آموزان باید در کنار دانش آموزان در همچنین برنامه هایی مشارکت داشته باشند.

کویستان عبدالحکیمی