نصب پلاک‌های آبی هوشمند؛ گامی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نصب پلاک‌های آبی هوشمند که توسط شهرداری و با مشارکت شرکت پست استان در حال اجرا است را گامی در راستای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمات باکیفیت ارگان‌های خدمت‌رسان دانست.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

نصب پلاک‌های آبی هوشمند؛ گامی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نصب پلاک‌های آبی هوشمند که توسط شهرداری و با مشارکت شرکت پست استان در حال اجرا است را گامی در راستای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمات باکیفیت ارگان‌های خدمت‌رسان دانست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی با بیان اینکه طرح «پلاک‌های آبی هوشمند» خدمتی از سوی شهرداری اصفهان با همکاری شرکت پست استان است، گفت: در گذشته پلاک‌ها دارای رنگ‌ها، اندازه‌ها و ابعاد مختلفی بود اما در حال حاضر استانداردسازی لازم از حیث زیبایی شناسی و فنی با طراحی پلاک‌های جدید انجام شده است.
او تصریح کرد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند موجود در شهرداری و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده و پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند طراحی شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از طریق این بارکدها، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، گفت: این امر به ارائه خدماتی که مربوط به اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک است، کمک می‌کند.
او با بیان اینکه این طرح در برخی مناطق اجرا شده و در آینده در سایر مناطق نیز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمات باکیفیت ارگان‌های خدمت‌رسان منجر می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به دیگر مزیت‌های پلاک‌های آبی رنگ هوشمند گفت: چنانچه هرگونه تغییر کاربری در ملک ایجاد شود، اطلاعات توصیفی پلاک به‌صورت خودکار بر اساس اطلاعات موجود در دیتابیس شهرداری به‌روزرسانی می‌شود و نیازی به تعویض و تغییر پلاک نیست.
او اضافه کرد: در حالت کلی، اصل موضوع مزیت پلاک‌های هوشمند، اطلاعات عمومی ملک است که در پایگاه‌های اطلاعاتی شهرداری اصفهان به‌نوعی در بطن پلاک‌ها نهفته و توسط گوشی‌های هوشمند قابل بازخوانی است و حتی شهروند می‌تواند اطلاعاتی مانند کد نوسازی، نقشه‌های هوایی، عوارض نوسازی، میزان عقب‌نشینی و سرویس‌های سایر ارگان‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز و اورژانس را مشاهده کند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ادامه داد: این تغییرات به‌صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی هوشمند اعمال می‌شود و تغییراتی مانند احداث خیابان جدید یا تغییر نام خیابان، به‌صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی اعمال می‌شود.
به گفته او، امکان بارگذاری سایر خدمات شهروندی روی پلاک‌های پستی وجود دارد و با رصد پلاک‌ها به‌صورت گام به گام خدمات شهروندی به سایر ارگان‌های خدمت‌رسان از جمله شرکت آب، برق و مخابرات ارائه می‌شود.
او با اشاره به روند نادرست اطلاع رسانی به شهروندان از طریق نوشتن بر روی در و دیوار با ماژیک یا ذغال، خاطرنشان کرد: این نوع اطلاع‌رسانی علاوه‌بر ایجاد نازیبایی در منظر شهری، مدیریت اطلاعات ارگان‌ها را با مشکل مواجه می‌کند، در صورتی که با هوشمند کردن پلاک‌ها، اطلاعات منزل مسکونی یا تجاری به‌راحتی در اختیار تمام ارگان‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.