شورای اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه روز دوشنبه درباره آغاز ماموریت اتحادیه اروپا برای آموزش ۱۵۰۰۰ سرباز اوکراینی تصمیم گیری خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین وضعیت بالکان و بعد سیاست خارجی کنفرانس بین‌المللی آب و هوای سازمان ملل را بررسی خواهند کرد. همانطور که یک منبع […]

شورای اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه روز دوشنبه درباره آغاز ماموریت اتحادیه اروپا برای آموزش ۱۵۰۰۰ سرباز اوکراینی تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین وضعیت بالکان و بعد سیاست خارجی کنفرانس بین‌المللی آب و هوای سازمان ملل را بررسی خواهند کرد.

همانطور که یک منبع در سرویس خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه به خبرنگاران گفت، شورای اتحادیه اروپا “تصمیم رسمی درباره آغاز یک ماموریت برای حمایت از [اوکراین] و رویه تامین مالی آن خواهد گرفت.” این ماموریت EUMAM اوکراین (ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا برای اوکراین) نامیده خواهد شد.

تصمیم برای ایجاد چنین ماموریتی یک ماه پیش در ۱۷ اکتبر گرفته شد. همانطور که جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در آن زمان گزارش داد، مأموریت اتحادیه اروپا برای آموزش نیروهای مسلح اوکراین ۲۴ ماه طراحی شده است.

به گفته سرویس خارجی اتحادیه اروپا، این مأموریت «آموزش های فردی، جمعی و ویژه برای نیروهای مسلح اوکراین و واحدهای دفاع ارضی» ارائه خواهد کرد. همچنین هماهنگی تلاش‌های تک تک کشورهای اتحادیه اروپا را تضمین می‌کند که ارتش اوکراین را برای انجام عملیات نظامی علیه روسیه به صورت دوجانبه آموزش می‌دهد.

فرض بر این است که پایگاه های آموزشی اتحادیه اروپا برای نیروهای مسلح اوکراین در خاک آلمان و لهستان مستقر خواهند شد، علاوه بر این، امکان اتصال سایر کشورها به آموزش رزمی در نظر گرفته شده است.