هم دولت، هم بنیاد و هم مجلس شورای اسلامی، هر سه در اجرای قوانین ایثارگری مقصر هستند و مجلس در بعد نظارتی، بنیاد شهید در پیگیری و… به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بلاتکلیفی مصوبه واردات خودرو برای جانبازان بالای ۷۰ درصد انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، شهباز حسن‌پور […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بلاتکلیفی مصوبه واردات خودرو برای جانبازان بالای ۷۰ درصد انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، شهباز حسن‌پور بیگلری، نماینده ایثارگر مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی رسیدگی به مواد و تبصره های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کشور با اشاره به لزوم اجرایی شدن مصوبات ایثارگری و ضرورت نظارت مجلس بر حسن اجرای مصوبات تاکید کرد: متاسفانه مصوبات ما در مورد ایثارگران بیشتر جنبه شعاری دارد؛ چرا که در عمل اتفاق خاصی نیفتاده و یکی از مصادیق بارز آن قانون واردات خودرو برای ایثارگران است که هر سال در قانون آورده و گفته می‌شود و سطح انتظارات بالا می رود و براین اساس، جامعه عکس العمل منفی هم نسبت به ایثارگران از خود نشان می‌دهد؛ گرچه هیچ اتفاقی تا این لحظه که در خدمت شما هستیم نیفتاده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: ضرب المثل معروفی در کرمان داریم که “داخلش خودمان را کشته و بیرونش مردم را”، دقیقا مصداق این ضرب‌المثل در شرایط فعلی جامعه برای خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان صادق است و ما به عنوان نماینده شرمنده خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان هستیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت و مجلس برای بهبود شرایط معیشتی جامعه و ایثارگران یادآور شد: شاید باور نکنید که دریافتی کمک معیشتی رزمندگان معسر ما ۵۲۰۰تومان حقوق در ماه است؛ هر چند که این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور برای کسی باورکردنی نیست.
عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در پاسخ به این سووال که آیا این موضوع نشان دهنده ضعف نظارتی مجلس شورای اسلامی یا عدم اجرا و پیگیری از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران است تصریح کرد: در این مورد باید بگویم هم دولت، هم بنیاد و هم مجلس شورای اسلامی، هر سه در اجرای قوانین ایثارگری مقصر هستند و مجلس در بعد نظارتی، بنیاد شهید در پیگیری و دولت در عدم تمکین به قانون مقصر است.
رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در خصوص نقطه نظرات خود در مورد میزان ابراز رضایت از جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ متذکر شد: متاسفانه در این مورد همان بودجه سال قبل در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تکرار شده و موضوع تورم اصلا دیده نشده است. اما با توجه به رسیدگی نمایندگان به مواد و تبصره های بودجه در صحن علنی، امیدوارم در روز آینده اتفاقات خوبی برای ایثارگران رقم بخورد.