افزایش ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:با تلاش فعالان بخش کشاورزی و هماهنگی و همراهی مجموعه استان شاهد افزایش ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی استان در سال جاری بودیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری پیش از ظهر چهارشنبه در […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:با تلاش فعالان بخش کشاورزی و هماهنگی و همراهی مجموعه استان شاهد افزایش ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی استان در سال جاری بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالین بخش کشاورزی استان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اظهار کرد:مجلسی که امروز برپا شده است به منظور قدردانی از خدمات و تلاش های بزرگان و پیشکسوتان بخش کشاورزی استان بوده است.
وی افزود: در سال جاری میزان تولید محصولات کشاورزی استان از ۲.۹ میلیون تن به ۳.۶ میلیون تن رسیده است که نشان دهنده افزایش بیش از ۶۰۰ هزار تن نسبت به سال زراعی گذشته است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: با تلاش کشاورزان کردستانی امسال شاهد تولید ۱.۳ میلیون تن گندم در استان بودیم که ۱.۲ میلیون تن آن مازاد برنیاز کشاورزان بود که بصورت تضمینی خریداری شده است.
اسکندری افزود: در شاخص های دیگر نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم که از جمله می توان به افزایش ظرفیت سردخانه ای استان از
۳۵ هزار تن به ۹۶ هزار تن، افزایش ظرفیت گلخانه ای از ۳۰ هکتار به ۶۵ هکتار و هدف گذاری ۳۰۰ هکتار اشاره کرد.


وی تصریح کرد: تبدیل اراضی دیم به آبی در غرب استان از جمله برنامه های محوری جهاد کشاورزی است و در این راستا ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب سد گاران و سد زریوار، ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد گاوشان تاکنون آبی شده و هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق نیز دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: در شرق استان نیز پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری به عنوان پروژه های اولویت دار مد نظر است.
اسکندری افزود: فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی «دیوزناو» با ۱۰۰۰ تن ظرفیت تولید و مجتمع پرورش ماهیان سردآبی «آلوت» بانه با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن از دیگر پروژه های در دست اقدام این سازمان است.
وی خاطرنشان کرد: با پشتکار و توان تخصصی همکاران و لطف خداوند شاهد افزایش تولید ۶۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در استان بودیم و این مهم ثمره تلاش کشاورزان، فعالان این عرصه و همه کارکنان مجموعه است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: از همه تشکل های کشاورزی، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز علمی، نخبگان و صاحب نظران، رسانه ها و تشکل های مردمی و همه مسئولان استانی و شهرستانی که در راستای توسعه بخش کشاورزی مجموعه جهاد کشاورزی را یاری رسانده اند، تقدیر و تشکر داریم و امیدواریم این موفقیت ها روز به روز گسترش یابد.