معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد: برپایی جنگ شادی و ویژه برنامه های متنوع در سالن اجلاس سران از ۱۸ مهرماه معاون فرهنگی شهرداری اصفهان از برپایی جنگ شادی و ویژه برنامه های متنوع در سالن اجلاس سران از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، کمال حیدری […]

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد:

برپایی جنگ شادی و ویژه برنامه های متنوع در سالن اجلاس سران از ۱۸ مهرماه

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان از برپایی جنگ شادی و ویژه برنامه های متنوع در سالن اجلاس سران از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، کمال حیدری در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های جشنواره اظهار کرد: مدیریت شهری و استانی تلاش بسیاری کردند که اصفهان همچنان میزبان این جشنواره باشد، زیرا اصفهان قابلیت برگزاری این جشنواره را دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی نیز این موضوع را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بهانه‌ای است تا نشاط و امید به جامعه تزریق شود، افزود: در ابتدای کار، به دنبال یافتن شعاری بودیم تا در راه رسیدن به آرمان‌ها و آرزوهای مردم ایران قدمی برداریم. براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، با وجود مشکلات و تحریم‌ها و… نزدیک به قله هستیم و نسل جدید باید با جهش خود به این قله برسند.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرعت رشد علم در ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی و این نشان دهنده بالندگی جوانان ایرانی است، تاکید کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز با شعار «بچه‌ها به سمت قله» کودکان و نوجوانان را برای دست یابی به قله‌های پیشرفت یاری می کند.

وی با بیان اینکه محله محوری از شعارهای اساسی شهرداری اصفهان است، گفت: ۲۸۰ برنامه در این هفته پیش بینی شده است، در واقع به جای اینکه مردم به سینما بیایند ما سینما را به محلات بردیم.

حیدری اظهار کرد: در کنار آن، برنامه‌های پرنشاط و کودکانه در بیمارستان‌های کودکان امام حسین (ع) و سیدالشهدا (ع) اجرا و کارناوال‌های شادی در محلات شهر برپا می شود.

وی ادامه داد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش روزانه یک هزار نفر از کودکان و نوجوانان دانش آموز اصفهانی برای تماشای فیلم‌ها در سینماهای موردنظر حضور پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: از روز ۱۸ تا ۲۱ مهرماه جنگ شادی همراه با بازی‌های متنوع در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود که هدف ما از برگزاری این برنامه تزریق نشاط و شادی به جامعه است.

یک فیلمساز و کارگردان سینما:

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تحویل سال سینمای این نسل است

یک فیلمساز و کارگردان سینما جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را تحویل سال سینمای این نسل دانست و گفت: فیلم کودک، مخاطب خاص دارد و اینکه بدانیم به جامعه هدف خود نزدیک‌ شده ایم برای ما بسیار خرسند کننده است.

علیرضا محمدی کارگردان فیلم «سینگو» در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تحویل سال سینمای این نسل است و امیدواریم از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

وی فیلم سینگو را حاصل خردجمعی تعدادی از هنرمندان دانست و افزود: ما در کشور سفرهایی داشتیم و علاقه‌مند بودیم پیرامون هویت‌مان تولیدی داشته باشیم که خوشبختانه در جزیره قشم آنچه باب میلمان بود را پیدا کردیم و در جنوب کشور از لحاظ معماری، گویش، پوشش و … به آنچه که مدنظر ما بود رسیدیم.

محمدی افزود: در جنوب کشور به خرچنگ، سینگو گفته می‌شود، البته در این فیلم یک نوع خرچنگ خاص مدنظر است که ممکن است اطلاع کودکان درباره این جانور کامل نباشد و بد نیست برای کسب این آگاهی فیلم را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه زمان فیلم ۸۲ دقیقه و مطابق استانداردهای سینمای کودک است، گفت: سینگو علاقه‌مند است که داشته‌های بچه‌ها را به آن‌ها نشان بدهد تا آن‌ها توانایی خود را نسبت به اتفاقات جامعه ببیند.

این فیلمساز و کارگردان سینما گفت: سال گذشته جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار نشد و مجبور شدم فیلم را در دیگر جشنواره‌ها به نمایش بگذارم. کودکان دیگر کشورها که این فیلم را تماشا کردند با هویت ایرانی آشنا شدند و نظرهای خوبی در این باره کسب کردم. نگران واکنش بچه‌های ایران بودم اما از استقبال آن‌ها ذوق‌زده شدم.

وی اضافه کرد: فیلم کودک، مخاطب خاص دارد و اینکه بدانیم به جامعه هدف خود نزدیک‌ شدیم برای ما بسیار خرسند کننده است.

یک منتقد سینما مطرح کرد:

سینمای کودک و‌ نوجوان از غنای کافی برخوردار نیست

یک منتقد سینما گفت: انتظار می‌رود فیلم‌های متعددی در حوزه کودکان و نوجوانان تولید شود، اما متاسفانه امروز سینمای کودک و نوجوان از غنای کافی برخوردار نیست.

سعید اسلام زاده با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از مهمترین جشنواره‌هایی است که می‌تواند انگیزه‌ای برای تولیدات سینمای کودک و نوجوان باشد، گفت: افزود: انتظار می‌رود فیلم‌های متعددی در حوزه کودکان و نوجوانان تولید شود، همان طور که در دهه شصت این اتفاق افتاد اما متاسفانه امروز سینمای کودک و نوجوان غنی نیست. هرچند که باید توجه کرد فیلم کودک و نوجوان از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است.

وی تصریح کرد: نگاه فرهنگی مدیران استان و شهر در میزبانی از جشنواره بسیار مهم است، هر جشنواره می‌تواند شهر میزبان را به کشور و جهان بشناساند، معتقدم مسئولان اصفهانی احساس می‌کنند این شهر به اندازه کافی شناخته شده است اما این جشنواره می‌تواند اصفهان را در صدر نگه دارد و امتیازات فرهنگی زیادی برای این شهر به دنبال دارد.

وی افزود: نشاط، شادی و امید نیاز کودکان و نوجوانان ماست و معتقدم از نظر تبلیغات می‌توانست اتفاقات بهتری برای این جشنواره صورت بگیرد، همچنین انجام برنامه‌های جنبی و حتی ایجاد یک کاراکتر ویژه برای این جشنواره به عنوان پایه سایر محصولات فرهنگی مهم است.

اسلام زاده گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان جزء ریشه‌ای‌ترین جشنواره‌هاست و اگر تقویت نشود جشنواره فجر تقویت نمی‌شود. ارتقا ادبیات کودکان و نوجوانان و خلق فانتزی در فیلم‌ها می‌تواند به رشد فیلم‌های جشنواره کمک کند.

وی تصریح کرد: نگاه سازمانی به جشنواره آسیب وارد می‌کند. وقتی درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان صحبت می‌کنیم نباید مسائل سیاسی مطرح شود. ضمن اینکه انتخاب دبیر ثابت برای جشنواره به رونق آن کمک می‌کند.