ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بعد از بهره‌مندی لبنان از ثروت‌های نفتی و گازی خود در نتیجه توافق مرزبندی با فلسطین اشغالی و اقدام دوجانبه جدید لبنان و سوریه برای تعیین مرزهای دریایی، عرصه مانور صهیونیست‌ها در دریای مدیترانه تنگ خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،مسئله مناقشه مرزی لبنان […]

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بعد از بهره‌مندی لبنان از ثروت‌های نفتی و گازی خود در نتیجه توافق مرزبندی با فلسطین اشغالی و اقدام دوجانبه جدید لبنان و سوریه برای تعیین مرزهای دریایی، عرصه مانور صهیونیست‌ها در دریای مدیترانه تنگ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،مسئله مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی در دریا تقریبا در مرحله حل و فصل قرار دارد و اگر تحول جدیدی رخ ندهد هفته آینده و در روزهای پایانی اکتبر جاری قرارداد توافق غیرمستقیم میان بیروت و تل‌آویو به امضا می‌رسد. قرار است طرف لبنانی و اسرائیلی هریک به طور جداگانه دو نسخه از توافق مرزبندی را امضا کرده و آنها را تحویل دولت آمریکا و سازمان ملل بدهند.

اما گذشته از اینکه لبنان به همت مقاومت و رهبری آن موفق شد ثروت‌های نفتی و گازی خود را پس بگیرد و مردم این کشور برای خروج از بحران اقتصادی با استفاده از منابع طبیعی خود امیدوار شوند، به نظر می‌رسد که توافق مرزبندی با فلسطین اشغالی برای تعیین مرزها، نتایج دیگری نیز برای لبنان داشته است.