در راستای ارزیابی کیفیت طلای عرضه شده در بازار و اجرای طرح هماهنگ استاندارد، در آذر ماه سال جاری از پنج واحد صنفی طلا در شهرستان کامیاران بازرسی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عابدین صالحی مسوول نمایندگی استاندارد در شهرستان کامیاران گفت: به دنبال شکایات تعدادی از اصناف مبنی بر […]

در راستای ارزیابی کیفیت طلای عرضه شده در بازار و اجرای طرح هماهنگ استاندارد، در آذر ماه سال جاری از پنج واحد صنفی طلا در شهرستان کامیاران بازرسی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عابدین صالحی مسوول نمایندگی استاندارد در شهرستان کامیاران گفت: به دنبال شکایات تعدادی از اصناف مبنی بر فروش طلای دست دوم گشت مشترکی با همکاری استاندارد، صمت و اتحادیه‌ی طلای شهرستان از پنج واحد صنفی طلای این شهرستان صورت گرفت.
وی با بیان اینکه این بازرسی‌‌ها به منظور جلوگیری از عرضه‌ی کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی صورت می‌گیرد، افزود: تمام مصنوعات طلا باید دارای کدشناسایی سازنده که ترکیبی از یک حرف انگلیسی و یک عدد است، باشد و مردم هم در خریدهای خود باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
مسوول نمایندگی استاندارد شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه خوشبختانه در این بازرسی‌ها مورد غیر استانداردی مشاهده نشد تأکید کرد: در این گشت تذکرات لازم جهت دریافت فاکتور خرید از کارگاه‌های تولیدی یا فروشنده‌ی طلای دست دوم داده شد.