امام جمعه سنندج گفت: با توجه به شیوع برخی بیماری‌ها از جمله وبا، نیاز است مردم به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی عمل کرده و بهداشت را رعایت کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: طبق توصیه پزشکان، رعایت بهداشت، شستن […]

امام جمعه سنندج گفت: با توجه به شیوع برخی بیماری‌ها از جمله وبا، نیاز است مردم به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی عمل کرده و بهداشت را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: طبق توصیه پزشکان، رعایت بهداشت، شستن سبزیجات و میوه و جوشاندن آب چشمه‌ها ضروری است و مردم باید نسبت به این موارد اهتمام داشته باشند و غفلت نکنند.

وی سلامت جامعه و رعایت بهداشت را از ضروریات زندگی دانست و افزود: اگر جامعه سالم نباشد، قطعا نمی‌توان به توسعه، رفاه و آبادانی دست یافت، بنابراین امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هر چه زودتر بیماری وبا در کشور کنترل و رفع شود.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اشاره و اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی با این ترور ناجوانمردانه، چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

ماموستا رستمی نقش قضاوت در اسلام را بسیار مهم دانست و ادامه داد: عدالت باید در تمام امور از جمله توزیع بودجه، خدمت به مردم، خانواده و مسائل اخلاقی و رفتاری رعایت شود، چراکه وجود عدالت، رفاه و امنیت را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عدالت، موجب تقرب و تقوای الهی خواهد شد، اظهار داشت: این مهم در میان جامعه نیز بروز و ظهور داشته باشد، یعنی کسانی مانند صاحب‌خانه‌ها نیز باید در بحث دریافت اجاره خانه انصاف و عدالت را رعایت کنند.

لزوم مزین بودن انسان مسلمان به داشتن علم، سخاوت، عدالت و سخاوت، احساس مسوولیت دستگاه‌ها و مردم نسبت به مقابله با مواد مخدر و اعتیاد و اظهار تاسف به واسطه وقوع زلزله در افغانستان و جان باختن یک هزار و ۵۰۰ نفر و مصدومیت ۲ هزار تن دیگر، از دیگر مواردی بود که امام جمعه سنندج به آنها اشاره کرد.

سرپرست فرمانداری سنندج نیز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پیش از خطبه‌ها اظهار داشت: بحث مقابله با مواد مخدر و اعتیاد، موضوعی اجتماعی بوده و همه از جمله دستگاه‌ها، مردم و سمن‌ها باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

حسن عسکری بر لزوم حساسیت خانواده‌ها نسبت به مراقبت از نوجوانان و جوانان و ممانعت از سوق این قشر به سمت استعمال مواد مخدر تاکید کرد و افزود: اگر باورهای دینی در میان نسل جوان تقویت شود، قطعا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در جامعه خواهیم بود.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان