تلاش‌های دیپلماتیک باید جایگزین تنش هسته‌ای با ایران شود وزیر خارجه آلمان تاکید کرد : باید از تشدید تنش هسته‌ای با ایران اجتناب کرد و تمرکز تلاش‌های دیپلماتیک آلمان بر این موضوع قرار دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان روز شنبه گفت: باید از تشدید تنش هسته‌ای با […]

تلاش‌های دیپلماتیک باید جایگزین تنش هسته‌ای با ایران شود

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد : باید از تشدید تنش هسته‌ای با ایران اجتناب کرد و تمرکز تلاش‌های دیپلماتیک آلمان بر این موضوع قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان روز شنبه گفت: باید از تشدید تنش هسته‌ای با ایران اجتناب شود.

وی که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «باید از یک تنش هسته‌ای (با ایران) اجتناب شود این تمرکز تلاش‌های دیپلماتیک ماست».

ساعتی پیش بود که «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده با «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس و «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره موضوع ایران خبر داد.

وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گزارش کرد، وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپا در دیدار خود در خصوص موضوع هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کردند.

آن‌طور که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، وزرای خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی در این نشست ایران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کردند و به جمهوری اسلامی توصیه کردند که تغییر مسیر دهند.

بر اساس این گزارش، بلینکن به همراه بائربوک، کولونا و کلورلی همچنین از همکاری نظامی جمهوری اسلامی و روسیه ابراز نگرانی کردند.

این چهار متحد که از زمان آغاز اغتشاشات از هر فرصتی برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بهره برده‌اند، بار دیگر در نشست ضدایرانی خود از اغتشاشات حمایت کردند.

پرایس در این خصوص گفت: «رهبران (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه و آلمان) بر همبستگی خود با مردم ایران در پرتو تداوم نقض فاحش حقوق بشر توسط ایران تأکید کردند و توافق کردند که به هماهنگی نزدیک رویکرد خود در قبال فعالیت‌های ثبات‌زدای رژیم ادامه دهند».