رئیس جمهور چچن از آمادگی ۷۰ هزار جنگنده دیگر این منطقه برای اعزام به مناطق جنگی در اوکراین خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، «رمضان قدیروف» در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه جمهوری خودمختار چچن با ارزش‌های ضد دینی و ضد مذهبی اروپایی‌ها مخالف است، تاکید کرد: “چچن آمادگی خود […]

رئیس جمهور چچن از آمادگی ۷۰ هزار جنگنده دیگر این منطقه برای اعزام به مناطق جنگی در اوکراین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، «رمضان قدیروف» در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه جمهوری خودمختار چچن با ارزش‌های ضد دینی و ضد مذهبی اروپایی‌ها مخالف است، تاکید کرد: “چچن آمادگی خود را برای مقابله با شیطان‌پرستان و یاران آن‌ها در هر نقطه از جهان اعلام کرده است.”

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر ۱۰ هزار جنگجوی چچنی در عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین مشارکت دارند و در صورت نیاز ۷۰ هزار جنگجوی دیگر نیز آماده پیوستن به آن‌ها هستند.

رهبر چچن در ادامه با اشاره به مراسم صف آرایی نیروهای نظامی روسیه که در شهر “گروزنی” چچن برگزار شد، افزود: مردم و بزرگان چچن در این مراسم حمایت خود از ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه را اعلام کردند.

رمضان قدیروف هفته گذشته در پی عقب نشینی نیروهای ارتش روسیه در برخی جبهه های اوکراین، خواستار بررسی کاربرد تسلیحات هسته ای تاکتیکی در این کشور شد.

وی با انتقاد از فرماندهای ارتش روسیه به علت ترک شهرک لیمان در شرق اوکراین، در صفحه شخصی خود نوشته بود: به نظر من باید اقدامات شدیدتر و جدی‌تری مانند اعلان حکومت نظامی در بخش‌های مرزی و کاربرد سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی، به اجرا درآید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته همه‌پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (یکم تا پنجم مهرماه ۱۴۰۱) برگزار شد. بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد رای‌دهندگان، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای خواهان تبدیل شدن به عنوان بخشی از فدراسیون روسیه بودند.

در نتیجه این همه پرسی، پس از تصویب قوانین و معاهدات مربوط به پذیرش جمهوری‌های خلق دونتسک ولوگانسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا به روسیه توسط شورای فدراسیون و مجلس دومای این کشور، ولادیمیر پوتین نیز قوانین الحاق این مناطق به خاک روسیه را امضا کرد.