تیم ملی کشتی آزاد ایران با غلبه با تیم منتخب جهان به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا رسید. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، تیم ملی کشتی آزاد ایران که در اولین مسابقه خود در جام جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه ۹ ـ یک از سد ژاپن گذشته بود، در دومین رقابت خود در آمریکا، موفق شد در مصافی […]

تیم ملی کشتی آزاد ایران با غلبه با تیم منتخب جهان به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، تیم ملی کشتی آزاد ایران که در اولین مسابقه خود در جام جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه ۹ ـ یک از سد ژاپن گذشته بود، در دومین رقابت خود در آمریکا، موفق شد در مصافی نزدیک و بانتیجه ۶‌ـ۴ از سد تیم منتخب جهان بگذرد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تیم آزاد ایران در دو وزن اول که کشتی‌گیران کم‌تجربه و جوانی را در اختیار داشت، شکست خورد اما با رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی کار را به تساوی کشاند و در ادامه کار در شرایطی برابر و پایاپای پیش رفت. یکی از شکست‌های غیرمنتظره تیم ملی در این مسابقه، در وزن ۹۲ کیلوگرم اتفاق افتاد، جایی که انتظار می‌رفت امیرحسین فیروزپور مقابل حریف به برتری برسد که این اتفاق رخ نداد اما امیرعلی آذرپیرا با کشتی بسیار خوبی که مقابل تساکولوف گرفت، باعث شد شکست فیروزپور  جبران شود. امیررضا معصومی نیز با رسیدن به آخرین برد، سند پیروزی شاگردان درستکار را در این مصاف امضا کرد.