فرهنگ حجاب با تبیین و روشنگری محقق می شود رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: فرهنگ حجاب با تبیین و روشنگری محقق می شود و لازمه آن مشارکت دادن خود مردم در این فرهنگ سازی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی […]

فرهنگ حجاب با تبیین و روشنگری محقق می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: فرهنگ حجاب با تبیین و روشنگری محقق می شود و لازمه آن مشارکت دادن خود مردم در این فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در نشست هم اندیشی سرنوشت حجاب در غرب که با حضور کارشناسان بانوان ادارات و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: جهان غرب هزینه های فراوانی را در پی حذف آموزه های وحیانی پس از رنسانس متحمل شده است.

حجت‌الاسلام محمد خواه با اشاره به پیامد های دین گریزی در غرب افزود: وقتی که هویت و ماهیت انسان تغییر پیدا کند و از اصالت و حقیقت خود فاصله بگیرد دچار بحران های روحی و روانی شده و به بیماری پوچی مبتلا می کردد.

وی با اشاره به گفته های فیلسوفان و اندیشمندان غربی عنوان کرد: اندیشمندان جهان غرب اعتراف نموده اند که انسان معاصر از زمانی دچار پوچی شد که از که از دین و معنویت فاصله گرفته است و از نگاه صاحب نظران غربی راه بازگشت به معنای زندگی و هویت انسانی بازگشت به دین و معنویت است.

وی عنوان کرد:کار فرهنگی نیازمند استمرار و تخصص و پشتوانه علمی است و باید در این راستا با پرهیز از موازی کاری با تعامل و همفکری فعالیت مطلوب صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمد خواه با اشاره به دستگاه های متولی در حوزه حجاب و عفاف اظهار داشت: د باید در این راستا نگاه و رویکرد تبینی تعمیم داده شود که هر کس در حوزه کاری خود در این راستا اقدام کند.

ئالا شهسواری کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی سنندج اظهار کرد: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است، که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

وی افزود: از آنجا که زندگی انسان جمعی و اجتماعی است؛ جامعه به‌مثابه خانه و خانواده است که حفظ حریم عفاف واخلاق در آن حیاتی است.

شهسواری ضمن بیان احکام الهی گفت: حکم وجوب حجاب، یکی از پیشرفته ترین احکام آیین رهایی بخش اسلام، و نشان دهنده این واقعیت تردید ناپذیر است که اسلام به عنوان آیینی الاهی، در تعالیم خود توجه همه جانبه ای به تمام جهات زندگی بشر داشته و در هر حکمش، به همه جنبه ها توجه کرده است.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی سنندج عنوان کرد:. پوشش بانوان در گذر تاریخ، نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدن است و زنان در مشرق زمین، پوششی محکم‌تر و کامل‌تر از زنان غربی داشته و این پوشش زنان در ایران باستان نشان می‌دهد که حجاب زنان ایرانی، حتی قبل از ورود اسلام به ایران، حجابی کامل و در جهان باستان منحصر به فرد بود.

زهرا حلوائیان استاد حوزه و دانشگاه نیز به عنوان سخنران مدعو با اشاره به سیر تاریخی حجاب در غرب، در این نشست گفت: حضور بانوان در حوزه حجاب و عفاف بسیار تاثیر گذار است و اتفاق امروز باید حرکت نو باشد که با تعامل و موازی کاری و مطالعه بتوانیم از دین تبین اسلام دفاع و به عنوان نیروی جهادی حرکتی را شروع و باعث انتقال ایده ها و فعالیت باشیم.

وی با اشاره به بیان خوب، داشتن در فعالیت های فرهنگی عنوان کرد: یکی از حرکتهای موثر در پیشبرد اهداف این است که یک زن بتواند هویت خود رابیان کند و در این راستا مطالعه کتابهای غرب شناسی می تواند شناخت مطلوبی از غرب در اختیار ما قرار بدهدتا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و هویت اسلامی ما مورد هجمه قرار نگیرد.

وی با اشاره به حضور فرهنگ های مختلف در جامعه افزود: فرهنگ‌ها همدیگر را پوشش و تکمیل می کنند و ما نمی توانیم جلوی فرهنگ را بگیریم که فرهنگ وارد غرب وارد نشود و ما باید توجه داشته باشیم وجهه تمایز آن را برداشت کنیم و آسیب های فرهنگ های وارداتی را تبیین کنیم.

در پایان حاضرین در جلسه در خصوص موضوع این نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند.