تأخیر در پروژه راه آهن آسیب زاست/لزوم مدیریت هوشمند بحران آب معاون عمرانی استاندار کردستان بر مدیریت هوشمند بحران آب تأکید کرد و از آسیب در تأخیر پروژه راه آهن در کنار تعیین زمین مناسب برای متقاضیان فاز دوم مسکن ملی قروه گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کیومرث حبیبی همزمان […]

تأخیر در پروژه راه آهن آسیب زاست/لزوم مدیریت هوشمند بحران آب

معاون عمرانی استاندار کردستان بر مدیریت هوشمند بحران آب تأکید کرد و از آسیب در تأخیر پروژه راه آهن در کنار تعیین زمین مناسب برای متقاضیان فاز دوم مسکن ملی قروه گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کیومرث حبیبی همزمان با آخرین روز از هفته دولت در جریان بهره برداری از چندین پروژه عمرانی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و کشاورزی در شهرستان قروه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز طیفی از پروژه ها در حوزه های مختلف با اعتبارات خیلی خوب با کیفیت بالا به بهره برداری رسید و قطعاً این پروژه ها می توانند در توسعه کمی و کیفی و زیرساختی منطقه اثرگذار باشند.

وی به پروژه انتقال آب و مشکلات کمبود آب در شهرستان پرداخت و افزود: بسیاری از پروژه هایی که افتتاح شد مختص به چاه های آبی بودند برای آبرسانی به بعضی از روستاهای دچار تنش آبی و حتی آینده این روستاها هم دیده شده و در این میان برای دهگلان براساس اطلاعات فرمانداری شهرستان مشکلات حل شده اما برای قروه باتوجه به انتقال آبی که قرار هست صورت بگیرد رفع تنش آبی در دست کار بوده و باید دانست که برای رفع کمبود آب نیازمند به مدیریت هوشمند هستیم.

حبیبی تصریح کرد: چون اراضی اطراف قروه همه کشاورزی و زراعی است به راحتی نمی توان مکانی را تعیین کرد لذا باید یک کار کارشناسی درستی انجام شود تا مکان مناسبی که تبعات اجتماعی نداشته باشد انتخاب و سپس برای مدیریت آن اقدام داشت.

او در ادامه از پروژه راه آهن و تأخیر در افتتاح آن گفت و تأکید کرد: برای راه آهن تا الان حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و پروژه ای است که هرچقدر تأخیر می افتد وسایل فرسوده تر می شود، ۴۸ نفر امنیت آن را بر عهده دارند و برای همین مدیریت بهره برداری از آن ارجحیت دارد.

مطابق سخنان حبیبی در سفر رئیس جمهوری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن تخصیص داده شده و هرچند قطره چکانی است اما امید می رود تخصیص های یکی دوساله پیش رو اثربخش باشند و در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه افتتاح شود.

او همچنین از پوشش ۷۶ درصدی آسفالت راه روستایی در شهرستان قروه خبر داد و افزود: درست است که پوشش آسفالت در کردستان نصف میانگین کشور و کمتر از آن است اما در شرق استان ۷۶ درصد بوده و نسبت آسفالت در این منطقه بیشتر است.

به گفته حبیبی ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوکتر راه روستایی در کردستان وجود دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت شده و در این چند سال اخیر ۵۴ کیلومتر زیر آسفالت رفته و ۴۵۰ کیلومتر هم در دست اجراست.

او سپس در پاسخ به این سؤال که بررسی مشکلات متقاضیان فاز دوم مسکن ملی قروه به کجا رسید؟ عنوان کرد: در ارتباط با مسکن ملی استاندار کردستان به شدت پیگیر هستند و کارهای کارشناسی در حال انجام است و در کوتاه ترین زمان ممکن مسئله حل می شود و قول می دهیم که متقاضیان فاز دوم به صورت کارشناسی شده زمین مناسب در اختیارشان قرار خواهد گرفت و صفر تا صد این کار از طرف استانداری و راه و شهرسازی انجام می شود و هیچ نهاد دیگری دخالت داده نخواهد شد چون حساسیت بالایی دارد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان