مدیر کل امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: این استان از بنادر و جاده های ترانزیتی برخوردار است که می تواند واسطه اتصال بنادر هند و آسیای جنوب شرقی با کشورهای اتحادیه اوراسیا باشد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سید سعید حسینی نژاد شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران بندری استان خوزستان و مشاور معاون […]

مدیر کل امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: این استان از بنادر و جاده های ترانزیتی برخوردار است که می تواند واسطه اتصال بنادر هند و آسیای جنوب شرقی با کشورهای اتحادیه اوراسیا باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سید سعید حسینی نژاد شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران بندری استان خوزستان و مشاور معاون اول رئیس جمهور در محل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اظهارکرد: این اتحادیه دربرگیرنده بازاری جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ میلیون نفر است.

وی ادامه داد: اولویت‌های اقتصاد دریامحور را نمی‌توان تنها صادرات و یا واردات دانست بلکه به کارگیری از ظرفیت‌های موجود، فعالیت‌های تجاری کشورمان را با وسعت بیشتری همراه می‌کند.

حسینی نژاد اضافه کرد: کشورهای جنوب آسیای شرقی، می‌توانند از طریق ظرفیت‌هایی که در بنادر ایران به خصوص با محوریت خوزستان وجود دارد، دسترسی مناسبی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا داشته باشند.