تولیت یکی از مساجد استکهلم، پایتخت سوئد اعلام کرد که افراد نژادپرست اقدام به هتک حرمت به یک جلد قران کریم کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،مسجد استکهلم دیروز جمعه در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی تصویری از حمله نژاد پرستانه به اسلام و هتک حرمت به قرآن را منتشر کرد که در […]

تولیت یکی از مساجد استکهلم، پایتخت سوئد اعلام کرد که افراد نژادپرست اقدام به هتک حرمت به یک جلد قران کریم کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،مسجد استکهلم دیروز جمعه در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی تصویری از حمله نژاد پرستانه به اسلام و هتک حرمت به قرآن را منتشر کرد که در آن یک جلد کلام الله مجید را با زنجیر به آهن حیاط مسجد آویزان کرده بودند.

در بیانیه ای که مدیریت و تولیت مسجد استکهلم منتشر کرده، آمده است که این مسجد و نمازگزاران آن دائما از طرف نژادپرستان تهدید می­‌شوند. در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: نژادپرستان قبل از این چندین بار روی در مسجد صلیب شکسته نقاشی کرده‌اند و همچنین شعارهای اسلام هراسی و نژادپرستانه بر ضد مسلمانان نوشته‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» تصمیم مدیریت مسجد استکهلم جهت انتشار تصویر و اطلاعات مربوط به این حمله به منظور جلب توجه افکارعمومی و جلوگیری از عادی شدن جنایت‌های ناشی از نفرت پراکنی نسبت به اسلام است.از عوامل اساسی در طرح این نوع از اهانت‌ها و تمسخرها، ترس و وحشت بعضی از رسانه‌های اروپایی و صهیونیزم از گسترش اسلام در قاره اروپا است. روند رشد اسلام در این قاره پس از جنگ جهانی دوم به علت کاهش نیروی کار در کشورهای اروپایی و افزایش ورود مسلمانان از کشورهای مختلف به این قاره شتاب گرفت، در سال‌های اخیر سرعت گسترش اسلام در اروپا به حدی زیاد شده است که اسلام‌هراسان از آن به عنوان بمبی خطرناک یاد کرده و نسبت به آن هشدار داده‌اند.

این افراد، از انگلیس و اتحادیه اروپا درخواست کرده‌اند تا از مهاجرت میلیون‌ها مسلمان به اروپا و از انتشار اسلام در کشورهای اروپایی جلوگیری کنند. با این وجود، رشد اسلام در اروپا نه تنها رو به کاهش نیست، بلکه با قدرت در حال افزایش است.