رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس از آغاز فعالیت رسمی سرکنسولگری عربستان سعودی در مشهد خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فعالیت سرکنسولگری عربستان سعودی در هتل میثاق مشهد آغاز شد. در همین ارتباط «محمد بهشتی منفرد» رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در […]

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با فارس از آغاز فعالیت رسمی سرکنسولگری عربستان سعودی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فعالیت سرکنسولگری عربستان سعودی در هتل میثاق مشهد آغاز شد.

در همین ارتباط «محمد بهشتی منفرد» رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی (شمال شرق کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس از آغاز فعالیت سرکنسولگری عربستان سعودی در مشهد مقدس خبر داد و گفت: سرکنسولگری عربستان سعودی در مشهد در یادداشتی رسمی به دفتر وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی آغاز فعالیت رسمی خود را در مشهد مقدس اعلام کرد.

به گزارش فارس، سرکنسولگری عربستان سعودی در شهر مشهد به صورت موقت در هتل میثاق مشهد به فعالیت خواهد پرداخت و بعد از آماده شدن ساختمان سرکنسولگری به آنجا نقل مکان خواهند کرد.

براساس اعلام سرکنسولگری عربستان ساعات کار آن از هشت تا ۱۵ عصر به جز روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

چندی پیش (۱۵ مرداد ماه) نیز سفارت عربستان سعودی در محل اسپیناس هتل تهران فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آماده شدن ساختمان سفارت به محل جدید نقل مکان خواهد شد.

در پی توافق اخیر ایران و عربستان سعودی در ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در پکن برای از سرگیری مناسبات دیپلماتیک بعد از قطعی روابط که حدود هفت سال و سه ماه به طول انجامید و دیدار وزرای خارجه دو کشور در ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ در چین، هیأت‌های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک بین دو کشور مبادله شد. در نهایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در روزهای سه‌شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی بازگشایی شد.

بعد از آن هم شاهد سفر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در ۲۷ خرداد ماه به تهران بودیم و بعد از آن گفته شد که قرار است اماکن دیپلماتیک عربستان در جمهوری اسلامی ایران نیز گشایش یابد.