۸۰ درصد از قضات شاغل در دادگستری استان غیربومی هستند حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ششمین جلسه شورای قضایی استان کردستان ضمن تاکید بر ضرورت نگاه ویژه و خاص مسئولین عالی قضایی به استان ، اظهار داشت: در دو سال اخیر حدود ۳۰ درصد از شعب نامتعارف استان کاهش یافت. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

۸۰ درصد از قضات شاغل در دادگستری استان غیربومی هستند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ششمین جلسه شورای قضایی استان کردستان ضمن تاکید بر ضرورت نگاه ویژه و خاص مسئولین عالی قضایی به استان ، اظهار داشت: در دو سال اخیر حدود ۳۰ درصد از شعب نامتعارف استان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام حسینی در این جلسه که با حضور مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد ، تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ کمبود امکانات در مضیقه است و حتی کمترین امکانات رفاهی برای قضات و کارکنان در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت : سن قضایی قضات استان پایین است و حدود ۸۰ درصد از قضات شاغل در دادگستری استان غیربومی هستند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ دادگستری استان کردستان بالاترین موجودی پرونده را در کشور داشت و ۷۵ درصد از شعب استان نامتعارف بود که خوشبختانه در حال حاضر ۳۰ درصد از شعب نامتعارف کاهش پیدا کرده و حدود ۳۰ هزار پرونده از موجودی شعب در سال ۱۴۰۰، از موجودی پرونده ها کسر شد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم نگاه ویژه و خاص مسئولین عالی قضایی به استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در هفته قوه قضاییه امسال ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و مدیرکل پزشکی قانونی استان بعنوان مدیر نمونه معرفی شدند و از ایشان توسط ریاست محترم قوه قضاییه تجلیل بعمل آمد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : علیرغم کم برخوردار بودن استان که دستگاه قضایی هم از آن مستثنی نمی باشدو بالاتر بودن پرونده هایی وارده به دادگستری استان نسبت به میانگین کشوری و حجم بالای مراجعین در دستگاههای تابعه، کارکنان دستگاه قضایی استان اعم از دادگستری و ادارات تابعه قوه قضاییه در استان بصورت شبانه روزی و جهادی در خدمت رسانی به مرم تلاش می کنند.

در ادامه این جلسه دکتر حسین نجفی مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضاییه اظهار داشت : مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضاییه به دستور رئیس محترم قوه قضاییه به استان کردستان سفر کرده و هدف اصلی از این سفر نظارت بر اجرایی نمودن برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ در حوزه قضایی دادگستری استان است.
وی افزود : نظارت عملکردی و نظارت ستادی از دیگر اهداف این گروه اعزامی قوه قضاییه است تا مشکلات و مسایل دادگستری استان اولویت بندی شده و به اطلاع رئیس قوه قضاییه می رسد.

نجفی تاکید کرد: ۹ کارگروه تخصصی نظارت بر برنامه های عملیاتی استان کردستان تشکیل شده که وظایف و ماموریت هایشان مشخص است و نظارت میدانی هم بر اجرای برنامه ها در تمامی حوزه های قضایی استان انجام می دهند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان