شرکت پشتیبانی امور دام کردستان  برای خرید جو تضمینی از کشاورزان اعلام آمادگی کرد پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از آمادگی  شرکت پشتیبانی امور دام سازمان برای خرید جو تضمینی از کشاورزان این استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پیمان اسکندری با اعلام این خبر، اظهار کرد: […]

 شرکت پشتیبانی امور دام کردستان  برای خرید جو تضمینی از کشاورزان اعلام آمادگی کرد

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از آمادگی  شرکت پشتیبانی امور دام سازمان برای خرید جو تضمینی از کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، پیمان اسکندری با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و بر مبنای شاخص های تعیین شده استاندارد وزارتخانه جو مازاد کشاورزان را به نرخ تضمینی خریداری می کند.
 

وی افزود: نرخ تعیین شده برای خرید جو از کشاورزان هر کیلوگرم ۱۰۵هزار ریال است.
 

اسکندری یادآور شد: با توجه به آغاز عملیات برداشت جو در استان، شرکت پشتیانی امور دام استان آماده خرید جو مازاد به نرخ تعیین شده دولتی از کشاورزان است.
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تأکید کرد: ۳۰هزار هکتار از اراضی دیم و ۶ هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان به زیر کشت این محصول رفته است و پیش بینی می شود امسال ۷۰ هزار تن محصول جو از سوی کشاروزان برداشت شود.

اسکندری با تشریح کامل این خبر، افزود: اداره کل پشتیبانی امور دام ای سازمان در راستای وظایف حمایتی خود از کشاورزان و زارعین جو کار استان از تاریخ بیستم تیر ماه سالجاری عملیات خرید جو داخلی بصورت توافقی را آغاز نموده و در این خصوص اقدام به ایجاد ۳ مرکز خرید در شهرستانهای سنندج،  دهگلان و سقز نموده است.
 

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم جو محصول سال زراعی جاری با ۳ درصد افت مفید، ۲ درصد افت غیرمفید و ۱۲ درصد رطوبت ۱۰۵۰۰ تومان تعیین و ابلاغ شده است.
 

اسکندری گفت: طی دو روز اخیر مقدار ۲۰۰ تن در انبار دهگلان خرید انجام شده و فرآیند خرید تا پایان فصل برداشت در استان ادامه خواهد داشت و در صورت دارابودن معرفینامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی محدودیتی برای تحویل  به مراکز خرید وجود نخواهد بود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان