یادداشت دلسوزانه خطاب به اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با سلام و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب اصفهان چندسالی است که به لطف اتحاد برخی تشکل های سیاسی تحت مسئولیت شما ، مجموعه ای با عنوان مجمع […]

یادداشت دلسوزانه خطاب به اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب اصفهان

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا

اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب اصفهان چندسالی است که به لطف اتحاد برخی تشکل های سیاسی تحت مسئولیت شما ، مجموعه ای با عنوان مجمع نیروهای انقلاب شکل گرفته است و در هنگامه انتخابات لیست های انتخاباتی به مردم شهرعرضه می نماید.

در این مدت، ظرفیت اجتماعی برخی علمای معزز استان و بخصوص شهر شهیدپرور اصفهان نیز پشتوانه ای قوی برای حمایت از مجمع نیروهای انقلاب و تصمیم سازان آن شده است.

علمای معزز و بزرگی که با نیت تقویت جبهه انقلاب و همچنین خدمت صادقانه به مردم، اعتبار اجتماعی و حتی وجهه ی مذهبی خود را برای حمایت از مجمع به میدان آورده اند.

از سوی دیگر استفاده از عنوان «انقلابی» نیز ابزار محکمی برای تثبیت این جریان گردیده است که البته در این میان پاسخ به این سوال حیاتی که آیا همه نیروها و جریان های انقلابی استان و شهر اصفهان، مجمع نیروهای انقلاب را به رسمیت می شناسند یا خیر ، در این مجال نمی گنجد و هدف اصلی این یادداشت نیست .

در حال حاضر هدف اصلی این یادداشت اشاره به شرایط موجود حاصل از عملکرد مجمع است که به بخشی از آن می پردازیم .

اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب اصفهان
علیرغم تمام انتقادات دلسوزان و حرف و حدیث های مختلف، بخشی از مردم شریف و نجیب اصفهان در دو انتخابات گذشته، آرای خود را به تبعیت از علمای معزز و با توجه به شعارهای انقلابی مجمع نیروهای انقلاب در تحول شرایط موجود، وارد صندوق رای کردند و اعتماد خود را به لیست مجمع تقدیم نمودند.

آن چیزی که در شرایط حاضر باید بررسی گردد، میزان انجام وظیفه شرعی و قانونی مجمع نیروهای انقلاب در قبال این اعتماد و پشتوانه بزرگ مردمی است که برخواسته از حمایت فضلا و علمای بزرگ و مردم شریف اصفهان است و بر همین اساس نمی توان در برابر رخوت و دلمردگی موجود، ساکت بود.

قبل از بیان موضوع اصلی، بابت ایجاد یک همدلی تقریباً متحد توسط مجمع نیروهای انقلاب و پیروزی لیست حاصل از اتحاد نسبی برخی تشکل ها و جریان های سیاسی اصفهان زیر بیرق مجمع نیروهای انقلاب، باید از متولیان امر تشکر کرد اما اگر از عدم شفافیت آرای داخلی مجمع نیروهای انقلاب که به یک جانبه گرایی تخلص یافته، از ورودی های نامشخص و خروجی های پر ابهام که چیزی جز شک و تردید در افکار جوانان انقلابی اصفهان نداشته، از چربیدن ارتباطات سیاسی و حزبی بر تخصص گرایی و شایسته سالاری که هنوز بوی پدرخواندگی می دهد، صرف نظر کنیم، بازهم پاسخ به سوالات زیر، دغدغه مردم و جوانان انقلابی اصفهان است که به لیست مجمع نیروهای انقلاب رای داده اند:

آیا می توان از بی تفاوتی، عدم تعهد و عدم نظارت بر عملکرد خروجی های مجمع ، چشم پوشی کرد؟!

آیا مجمع نیروهای انقلاب و بزرگان سیاسی آن می توانند از زیر بار مسئولیت عملکرد اشخاصی که بعنوان نماینده مجلس و عضو شورای شهر به مردم معرفی کرده اند، شانه خالی کنند؟!

آیا همان مجمعی که با لوگو، برچسب و عنوان انقلابی، به معرفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شورای اسلامی شهر در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ پرداختند، امروز می تواند از زیر بار پاسخگویی به مردم و جوانان انقلابی شهر اصفهان شانه خالی نماید و مسئولیت همان لیست معرفی شده را بر عهده نگیرد؟

آیا مجمع نیروهای انقلاب و بزرگان آن می توانند فقط معرفی لیست انتخاباتی را وظیفه خود دانسته و تعهد به عملکرد آن لیست و پاسخگویی افراد لیست به فضلا و علما بزرگ شهر، مردم و جوانان انقلابی را وظیفه خود ندانند؟!

یقینا پاسخ این سوالات منفی است.

یقینا مجمع نیروهای انقلاب، بزرگان، تصمیم سازان و تمامی اعضای آن در محکمه پروردگار متعال و در پیشگاه مردم صبور و شهیدپرور اصفهان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و باید در مقابل اعتماد مردم که همان سرمایه های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، پاسخگو باشند.

امروز روی سخن مردم و جوانان انقلابی اصفهان با بزرگان، تصمیم سازان و اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب اصفهان است که باید صادقانه، وجدان خود را قاضی قرار دهند و به این سوالات بر اساس انصاف پاسخ دهند :

آیا مجمع نیروهای انقلاب و اعضا محترم آن، از انتخاب های خود و از عملکرد اشخاصی که بعنوان نماینده مجلس و عضو شورای شهر به مردم معرفی کرده اند رضایت دارند؟

بر اساس آن چه انصاف نامیده می شود، آیا مجمع نیروهای انقلاب و بزرگان و اعضاء آن، در زمانی که این اشخاص را برای اثرگذاری در سرنوشت مردم شهر مظلوم اصفهان انتخاب می کردند، به جد، به فکر منافع مردم بودند یا خواسته های حزبی و جناحی، را مقدم بر این مهم می دانستند؟!

آیا مجمع نیروهای انقلاب، نسخه هایی که در قالب لیست انتخاباتی پیچیده است، مورد تأیید جوانان مومن، متخصص و شایسته و انقلابی این شهر می داند؟

آیا مجمع نیروهای انقلاب، لیست کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر را بر اساس معیارهای تخصصی و شایسته سالاری، تنظیم کرده است؟

عدالت اقتضا می کند اعضا و بزرگان مجمع نیروهای انقلاب شهر اصفهان پاسخگوی عملکردها و تصمیمات خود چه در پیشگاه مردم و چه در آخرت باشند و امید است که در هر دو دنیا، خجالت زده و شرمنده امام زمان عج ا…، شهدا، امام شهدا، رهبرعظیم الشأن انقلاب، مردم و جوانان انقلابی نباشند.

و اما هنوز هم بارقه ی امید هست، و باور به اصلاح وجود دارد.

هنوز هم می توان با اهمیت به مطالبات مطالبه گران واقعی این شهر، به اصلاح نواقص و رفع مشکلات پرداخت.
هنوز هم فرصت برای اصلاح وضعیت موجود، چه از لحاظ مدیریتی و چه از لحاظ ساختار و تصمیمات مجمع و چه از لحاظ شفافیت در عملکرد وجود دارد.

برای غنیمت شمردن این فرصت، که البته خیلی هم زیاد نیست، بهتر است ابتدا آقایان و بانوانی که با استفاده از اعتبار مجمع نیروهای انقلاب به شورای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی راه یافته اند، مورد مطالبه گری جدی مجمع قرار گرفته و پاسخگوی کلیه تصمیمات، عملکردها و اقدامات خود باشند.

این پاسخگویی می تواند پاسخگویی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر به نحوه همدلی و یکصدایی در باب موضوعاتی همچون پیگیری مشکلات و احقاق حق و احیای منافع تضییع شده مردم اصفهان باشد.

باید منتخبین مجمع نیروهای انقلاب اصفهان که امروز در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر اصفهان حضور دارند پاسخگو باشند که تاکنون چند موضوع مهم استانی را در کنار یکدیگر به ثمر رسانده اند و وضعیت اصفهان چگونه بوده و امروز چه پیشرفت های مثبتی داشته است.

منتخبین شورای شهر اصفهان که به عنوان لیست مجمع نیروهای انقلاب به شورای اسلامی شهر راه یافته اند، پاسخ دهند که چگونه از لیست یکدست شورای شهر، فردی بدون رعایت آیین نامه های قانونی آنهم با رای محدود شهردار می شود؟

آن چیزی که امروز باید به مجمع نیروهای انقلاب و اعضاء محترم آن خاطر نشان کرد این است که مردم واقعا هوشیارند.
این مردم واقعا صبور و نجیب هستند.
گمان نباید کرد که امروز اگر این مردم پاک و نجیب سکوت کرده اند، متوجه اتفاقات نیستند.
آنچه مبرهن است اینکه مردم سرمایه های اجتماعی نظام هستند، حال چه این مردم باحجاب باشند و چه بد حجاب، چه فقیر باشند و چه غنی، چه دور باشند و چه نزدیک.

نباید مسئولین و بخصوص اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب فراموش کنند که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه همین مردم نجیب ، ولایتمدار و شهیدپرور است .
نباید فراموش کنید که این مردم، اعتماد خود را به شما عرضه کرده اند.

و اما کلام آخر و توصیه برادرانه به اعضا محترم مجمع نیروهای انقلاب این است که نگذارند بخاطر جلب نظر احزاب سیاسی و جریان های مختلف سیاست و قدرت، تمکین از افراد بانفوذ و آقازاده ها، خدای ناکرده حقوق مردم قربانی شود که حقوق مردم عین حق الناس است و حق الناس به سهولت قابل جبران نیست.

حضرت امام حسین(ع) در شب عاشورا به یارانش فرمود: هر کس از شما حق الناسی به گردن دارد برود…. ایشان در آن موقعیت حساس و خطیر به جهانیان فهماند که حتی شهادت در کربلا هم از بین برنده حق الناس نیست.

وَالعاقِبَهُ لِلمُتَّقینَ

✍🏻سلمان زین العابدینی
فعال اجتماعی و سیاسی
۱۴۰۱/۵/۷

شورای هم اندیشی جوانان انقلابی استان اصفهان