سه اختراع کاربردی دستاورد دانشجوی دانشگاه آزاد اصفهان پژوهشگر برتر اصفهانی با خلاقیت و نوآوری سه اختراع کاربردی در حوزه‌ های شیمی، مکانیک و صنایع دفاعی ثبت کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و پژوهشگر برتر استان […]

پژوهشگر برتر اصفهانی با خلاقیت و نوآوری سه اختراع کاربردی در حوزه‌ های شیمی، مکانیک و صنایع دفاعی ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و پژوهشگر برتر استان اصفهان گفت: سه اختراع با گواهی دانش‌بنیان در مرکز مالکیت معنوی و اداره ثبت به ثبت رسانده که همه دستاورد‌ها دارای تأییدیه از مراکز و پژوهشگاه علمی معتبر است و با کمک و حمایت باشگاه پژوهشگران جوان این دانشگاه محقق شده وتا پایان سال از آن بهره‌برداری خواهد شد.

احمد حسینی افزود: نخستین اختراع با عنوان «اسپری جوهر با قابلیت پاک شدن سریع» است و کاربرد آن در دودی کردن شیشه خودرو هنگام تابش نورخورشید به خودرو است و این اسپری اختراعی، قادر است آن قسمت از شیشه که نور می‌تابد را دودی کنید و با خاصیت uv آن، دید هم مختل نشود و پس از استفاده، فقط با دستمال آن را پاک کنید؛ البته کاربرد‌های دیگری برای تبلیغات و دیوارنویسی‌ها، پوشش سقف گلخانه‌ها و … هم دارد.

وی گفت: اختراع دیگر با نام «اسلحه ضد خودکشی برای پست‌های نگهبانی» است، این سلاح با ضامن‌ها و قطعات مکانیکی که روی آن نصب‌شده، قادر است از دگرکشی ناخواسته که از طریق شلیک سهوی صورت می‌گیرد، جلوگیری و عمل خودکشی را با فرآیند تعریف شده حذف کند.

مخترع دانشگاه آزاد اصفهان افزود: اختراع بعدی با عنوان «هویه برقی با مخزن لحیم مذاب و مکانیسم مداد اتود» است که ایده آن را از مداد اتود و لاک غلط‌گیر فشاری گرفتم.

احمد حسینی گفت: همکاری داشتیم که مرا مجبور می‌کرد تا قطعات الکترونیکی را نگه دارم تا بتواند آنها را لحیم کند. این کار هفته‌ها ادامه داشت و به این فکر افتادم تا خودم را از آن وضع نجات دهم؟! در نهایت این هویه را اختراع کردم که دیگر نیاز به شخص سوم برای نگه‌داشتن قطعه کار نباشد و با فشردن شستی انتهای هویه، مقدار لحیم مورد نیاز را به‌صورت مذاب روی قطعه کار می‌ریزید