مریوان دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه ‌‌‌‌‌‌‌گردشگری است سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان، گفت: مریوان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های متعددی در حوزه ‌‌‌‌‌‌‌گردشگری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان که با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مریوان از معدود شهرهایی است […]

مریوان دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه ‌‌‌‌‌‌‌گردشگری است

سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان، گفت: مریوان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های متعددی در حوزه ‌‌‌‌‌‌‌گردشگری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان که با حضور نماینده ویژه رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مریوان از معدود شهرهایی است که انواع گردشگری از جمله گردشگری فرهنگی، مذهبی، سلامت، طبیعی، تجاری، ورزشی، کشاورزی و … را در کنار هم دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان، افزود: این شهرستان یکی از مناطق زیبای گردشگری در غرب کشور به‌شمار می‌رود که علاوه بر داشتن مردمانی باصفا و مهمان‌نواز، به‌واسطه دریاچه زیبای زریبار همواره مورد توجه مسافران و گردشگرانی از سراسر ایران و جهان است.

او، با اشاره به آمار بالای ورود مسافران و گردشگران به این شهرستان در ایام نوروز امسال، عنوان کرد: در بازه زمانی عنوان شده بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی دارای مجوز این شهرستان اقامت داشتند.

احمدی، با تاکید بر قابلیت‌های کم‌نظیر این شهرستان در عرصه صنایع‌‌دستی، گفت: «ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، اقدامی ارزشمند بود که توانست موجب معرفی بیشتر، ماندگاری و حمایت از هنرمندان این رشته شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان مریوان، جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را یک مزیت فرهنگی و گردشگری برای استان نام برد و افزود: کردستان و به‌طور خاص مریوان در زمینه‌های فرهنگی و هنری کاملا شناخته شده است و این مهم می‌تواند فرصتی مناسب برای شناساندن ظرفیت‌های این شهر به جهان باشد.

او بیان کرد:شهرستان مریوان به واسطه وجود بقاع متبرکه و مقصدی برای کاروان‌های راهیان نور، می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری مذهبی معرفی شود.

احمدی، یادآور شد: ظرفیت‌های بالای مریوان شایسته معرفی در جهان و مستلزم نگاه و دید وسیع از سوی مسئولان کشور و استان است که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب در راستای توسعه و پیشرفت این شهرستان گام‌های محکم و استواری برداریم.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان