آغازعملیات اجرای طرح مسیر پیاده بلوارعلامه حمدی سنندج /توسعه سرانه فضای سبز شهری از اولویت های شهرداری سنندج است شهردار سنندج گفت؛ توسعه سرانه فضای سبز شهری از اولویت های شهرداری سنندج است که در این زمینه از ظرفیت علمی و توان و تخصص متخصصان دانشگاهی استفاده خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

آغازعملیات اجرای طرح مسیر پیاده بلوار
علامه حمدی سنندج /توسعه سرانه فضای سبز شهری از اولویت های شهرداری سنندج است

شهردار سنندج گفت؛ توسعه سرانه فضای سبز شهری از اولویت های شهرداری سنندج است که در این زمینه از ظرفیت علمی و توان و تخصص متخصصان دانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در مراسم آغاز عملیات اجرای طرح مسیر پیاده بلوار علامه حمدی سنندج که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، اظهار کرد: برنامه محوری به عنوان یک اولویت بسیار مهم در شهرداری سنندج مورد توجه بوده و برنامه ریزی ها بر همین ملاک صورت و عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه همه شهروندان به یک میزان حق بهره مندی از خدمات را دارند،خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات در تمام سطح شهر دنبال می شود.

شهردار سنندج افزود: بهره گیری از ظرفیت اساتید و افراد متخصص در پیچیدن نسخه برای ارائه خدمات در سطح شهر در مجموعه شورا و شهرداری در این دوره به عنوان یک اصل اساسی دنبال می شود.

رشیدی با بیان اینکه شهرداری الکترونیک با بهره گیری از ایده و نظراساتید و هیت های علمی در این دوره مدیریت شهری اتفاق افتاد، افزود: تحقق شهرداری الکترونیک حاصل بهره گیری از ظرفیت علمی جامعه دانشگاهی دانشگاه کردستان بود.

وی اذعان کرد: اجرای طرح انتقال خط آب از گریزه با هدف توسعه فضای سبز شهری در بودجه شهرداری دیده شد.

وی اضافه کرد: برآورد ما برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است، سال گذشته۴ میلیارد تومان هزینه شده و در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده است.

شهردار سنندج افزود: اجرای این طرح می تواند در توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز دانشگاه و استفاده بهینه آب نقش مهمی داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر اجرای طرح های مختلف در حریم دانشگاه شامل فضای سبز و کف فرش آن به عنوان یکی از برنامه های شهرداری منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

حبیبی با بیان اینکه در فاز اول ۴ هزار متر کف فرش و فضای سبز در ورودی این دانشگاه ایجاد می شود، گفت: در فاز بعدی نیز ۲ هکتار فضای سبز در دستور کار سازمان سیما و منظر شهرداری سنندج قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در مراسم کلنگ زنی این پروژه اظهار کرد: فضاهای پیرامون فضای سبز دانشگاه کردستان در مساحت ۱۰۰ هکتار بسیار مخشوش سیمای مخشوشی دارد و زیبنده دانشگاه نیست.

حبیبی افزود: طی چند ماه اخیر در روند بازدیدهایی که به همراه شهردار سنندج از دانشگاه کردستان صورت گرفت توافقاتی در راستای ارتقای کیفیت فضای سبز در دانشگاه با همکاری این نهاد خدمات رسان صورت گرفت.

به گفته وی، طی روزهای اخیز شهرداری بعد از این توافق وارد فاز اجرا شده و در حال حاضر نیز ماشین آلات این نهاد مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در راستای علملیاتی کردن اهداف و برنامه های شهر خلاق موسیقی جهان هم اجرای پروژه و طرح انحصاری با کمک شهرداری منطقه توسط یکی از اساتید دانشگاه تدوین شده است، تصریح کرد: اجرای این طرح پدیده ای با عنوان نت های موسیقی که هم مبین شهر خلاق موسیقی و هم به زیبندگی فضای شهری کمک می کند.


حبیبی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که اگر این کار با موفقیت انجام شود سایر ضلع های دانشگاه نیز به ترتیب انجام می شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح مسیر پیاده بلوار علامه حمدی سنندج دیده شده گفت: مدیریت شهری به صورت ویژه پای کار اجرای این طرح است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد عملیاتی کردن کامل آن باشیم.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان