برگزاری با شکوهترین جشن بزرگ خیابانی «مهمانی امت احمد» در سنندج شهر سنندج مهیای برپایی جشن بزرگ خیابانی «مهمانی امت احمد» با مشارکت و همکاری تشکل‌های مردمی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پویا محمدی امروز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: روز جمعه هفتم مهرماه جشن […]

برگزاری با شکوهترین جشن بزرگ خیابانی «مهمانی امت احمد» در سنندج

شهر سنندج مهیای برپایی جشن بزرگ خیابانی «مهمانی امت احمد» با مشارکت و همکاری تشکل‌های مردمی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پویا محمدی امروز چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: روز جمعه هفتم مهرماه جشن بزرگ مهمان امت احمد در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

محمدی بیان کرد: این مراسم به مناسبت هفته وحدت در خیابان فردوسی شهر سنندج و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۱ شب در قالب استیج‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، روانشناسی، سلامت، موسیقی، رسانه و نمایش برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ تا ۱۰۰ غرفه و موکب با حضور هنرمندان، خوانندگان، بازیگران و مجریان استانی و کشوری در این مراسم برپا می‌شود.

محمدی با بیان اینکه غرفه مخصوص کودکان هم با همکاری مجریان کشوری و پخش از شبکه سراسری انجام خواهد شد، افزود: در این مراسم ۱۰۰ هزار لقمه غذای گرم، ۱۰۰ هزار شربت و شکلات توسط کانون‌های فرهنگی، مؤسسات قرآنی، کانون مساجد و گروه‌های مذهبی تهیه و آماده توزیع بین مردم است.

رئیس تشکل فرهنگی سروش در سنندج عنوان کرد: هماهنگی اصناف و شهرداری سنندج در انجام هماهنگی بین کسبه و دستفروشان برای بستن غرفه و مغازه‌های خود و جلوگیری از شلوغی در این روز و در نظر گرفتن پارکینگ واقع در خیابان‌های امام خمینی و سه راه نمکی از اقدامات انجام شده خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه این مراسم برای اولین بار در حال برگزاری است، اذعان داشت: امیدواریم نحوه صحیح بازتاب این مراسم منجر به مداوم شدن برگزاری مراسم و سبب انعکاس جهانی جشن بزرگ وحدت و در نهایت ثبت در تقویم مذهبی کشور شود.

نذورات مردمی برای برگزاری جشن امت احمد تدارک دیده شده است

سیده روشنک جعفری نماینده ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان نیز در این نشست گفت: برای برپایی جشن بزرگ وحدت کانون‌ها و بانوان تلاش بسیاری کردند و نذورات مردمی هم برای این جشن بزرگ توسط تکیه‌ها جمع‌آوری شده است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته و قدیم‌الایام جشن وحدت و زاد روز ولادت پیامبر اسلام (ص) توسط تکیه‌ها و در منازل و در قالب تعداد محدود و کوچک برگزار می‌شد و امسال برای اولین بار این مراسم در قالب جشن خیابانی و با پیش بینی حضور و مشارکت تعداد زیاد مردم برگزار خواهد شد.

نماینده ستاد نهضت پیشرفت بانوان کردستان در پایان بیان کرد: در موکب‌ها و غرفه‌های برپا شده در این خیابان مشاوره رایگان سلامت و روانشناسی انجام خواهد شد.

توزیع ۵۰ هزار بروشور از احادیث و معرفی کتب مذهبی در سنندج

مظفر آئینی رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان هم در این نشست گفت: علاوه بر برپایی جشن و سرور ۵۰ هزار بروشور از احادیث و معرفی عناوین کتب‌های دینی و مذهبی و دیگر موارد برای توزیع بین مردم در این روز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایش و بازتاب این جشن ابعاد ارزشمندی دارد که علاوه بر اصحاب رسانه از مستندسازان و عکاسان کشوری و استانی برای تهیه حلقه فیلم‌های ارزشمند دعوت می‌شود تا هر چه زیباتر این رویداد مذهبی، تاریخی را انعکاس دهند.

کویستان عبدالحکیمی