تشکلها و گروههای مختلف فلسطینی روز سه شنبه ضمن محکوم کردن ادامه کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، تازه ترین جنایت این رژیم در به شهادت رساندن سه جوان دیگر در رام الله و الخلیل را محکوم کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در ساعتهای اولیه صبح امروز سه شنبه، دو برادر به نام های […]

تشکلها و گروههای مختلف فلسطینی روز سه شنبه ضمن محکوم کردن ادامه کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، تازه ترین جنایت این رژیم در به شهادت رساندن سه جوان دیگر در رام الله و الخلیل را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در ساعتهای اولیه صبح امروز سه شنبه، دو برادر به نام های جواد و ظافر ریماوی از اهالی بیت ریما در شمال غربی رام الله و مفید اخلیل از شهرک بیت عمر در شمال الخلیل توسط نیروهای رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین محمد اشتیه، این اقدام را جنایتی شنیع و تکان دهنده در ادامه جنایتکاریهای این رژیم “توصیف کرد و آن را اعلان جنگ ارتش صهیونیستی به مردم فلسطین، دانست.

اشتیه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی از کشورهای جهان خواست برای توقف و مهار ماشین کشتار اسرائیلی فورا وارد عمل شده و عاملان این جنایت را بازخواست کنند.

حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز این رخداد را “جنایتی شنیع” توصیف کرد و طی توئیتی درحساب کاربری خود نوشت: کشتار فلسطینیان با خونسردی کامل، رفتاری فاشیستی از جانب نیروهای اشغالگر و ریختن خون فلسطینی ها با دستور مقامات سیاسی است.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان نیز جنایت کشتار این سه جوان را محکوم کرد و افزود: این جنایات به بخشی لاینفک از سلسله کشتار روزانه مردم فلسطین با تایید و مجوز محافل سیاسی اسرائیل تبدیل شده است.

این مرجع رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم این جنایات دانست و ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای حمایت همه جانبه از مردم فلسطین، از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا تحقیقات خود را در مورد جنایات اشغالگران و شهرک نشینان آن به سرعت به سرانجام برساند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز ضمن گرامیداشت نام این سه شهید، اعلام کرد: اشغالگران روند تجاوزات خود را علیه مردم فلسطین گسترش داده اند، رژیم اشغالگر صهیونیستی مذبوحانه در تلاش است تا با کشتار و اعدام جوانان ما، از مبارزه مشروع مردم ما برای بازپس گیری سرزمینشان و به چنگ آوردن آزادی، جلوگیری کند، اما این خونهای به ناحق ریخته شده، نیروی محرکه و پیش برنده انقلاب مردم ما و استمراردهنده قیام آنها خواهد بود.

وی افزود: شدت گرفتن جنایات و تروریسم اشغالگران با تشدید مقاومت و اقدام انقلابی در پاسخ به این تروریسم صهیونیستی پاسخ داده خواهد شد .

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در واکنش به این جنایت اعلام کرد: تشدید تجاوزات اشغالگران در اردوگاه‌ها، شهرک‌ها و شهرهای کرانه باختری اشغالی ، بخشی از یک سیاست نژادپرستانه سیستماتیک است که مقابله با آن نیازمند وحدت و یکپارچگی گروههای فلسطینی است.

این تشکل فلسطینی ضمن گرامیداشت یاد و نام این سه شهید و تقدیر از همه رزمندگان مقاومت، از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه خواست فوراً برای توقف تجاوزات اشغالگران و مهار رویکرد ستیزه جویانه دولت راستگرای فاشیست رژیم صهیونیستی، مداخله کنند.

در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن سوگواری برای شهدای قهرمان رام الله و الخلیل، بر حمایت خود از قیام مستمر مردم فلسطین تاکید کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران هرگز به قیمت ریختن خون فلسطینی ها به امنیت نخواهند رسید، این خون پاک باعث خشم و فوران انتفاضه بیشتر در همه عرصه ها خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: ادامه جنایات دشمن و هتک حرمت شهرهای ما در کرانه باختری و بیت المقدس، مردم ما را از ادامه پایداری و حمایت از رزمندگان شجاع مقاومت که به راهپیمایی ایثار و ضربه زدن به دشمن و ویرانگری ادامه می دهند، دلسرد نخواهد کرد.