رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارتباط صنایع دستی با حوزه دانش‌بنیان ممکن است و می‌توان اقدامات ترکیبی بین صنایع دستی و مراکز دانش‌بنیان ایجاد کرد تا ارزش افزوده رقم بخورد، باید از این طریق صنایع دستی را از جنبه ویترینی خارج کنیم و شکل وشمایلی دیگر به آن دهیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارتباط صنایع دستی با حوزه دانش‌بنیان ممکن است و می‌توان اقدامات ترکیبی بین صنایع دستی و مراکز دانش‌بنیان ایجاد کرد تا ارزش افزوده رقم بخورد، باید از این طریق صنایع دستی را از جنبه ویترینی خارج کنیم و شکل وشمایلی دیگر به آن دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در آئین تجلیل از پیشکسوتان هنرمند صنایع دستی و سنتی در مهمانسرای عباسی، اظهار کرد: معتقدم بالاتر از این اینکه بزرگداشت‌ها و آئین تجلیل از پیشکسوتان را برگزار کنیم، لازم است به عنوان مسئول بررسی کنیم آیا توانسته‌ایم وظایف خود را در قبال این افراد انجام دهیم؟

وی ادامه داد: آیا به عنوان سکان‌داران شهر که برای بقا و دوام افتخارات تمدنی وظیفه داریم، به رسالت خود عمل کرده‌ایم؟ آیا مانع از حذف و فراموشی برخی از صنایع دستی و هنرمندان خاص شده‌ایم؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در ادوار مختلف سعی شده است به این وظیفه عمل شود، اما به نظر من در این عرصه موفق نبوده‌ایم و باید بیشتر فعالیت کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه هم‌افزایی فعالیت‌های صنایع دستی که در سال ۹۴ به صورت چندجانبه بین دستگاه‌ها امضا شده است، گفت: این تفاهم‌نامه از سوی شهردار وقت اصفهان، مدیر کل وقت میراث فرهنگی استان، مدیر کل صدا و سیما، مدیر کل وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس دانشکده صنایع دستی، مدیر کل وقت آموزش فنی و حرفه‌ای استان، رئیس وقت اتاق بازرگانی، رئیس سازمان صمت استان و رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان امضا شده است و وظایف تمام دستگاه‌ها در این تفاهم‌نامه مشخص شده است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: درخواست داریم که با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی که وظیفه ارتقای صنایع دستی در تمام ابعاد را بر عهده دارد، یک تصمیم و برنامه‌ای مشترک با مدیریت شهری اصفهان که دغدغه حوزه صنایع دستی را دارد، مد نظر قرار داده شود.

وی تاکید کرد: در شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای خلاق کشور، علاقه‌مند هستیم که گام‌های مؤثری در حوزه صنایع دستی اتفاق بیفتد و برنامه‌ریزی مدون و مشخص یک ساله یا چند ساله‌ای با حوزه وزارتخانه میراث فرهنگی ترسیم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: ارتباط صنایع دستی با حوزه دانش‌بنیان شدنی است و می‌توان اقدامات ترکیبی بین صنایع دستی و دانش بنیان انجام داد تا ارزش افزوده رقم بخورد، باید از این طریق صنایع دستی را از جنبه ویترینی خارج کنیم و شکل و شمایلی دیگر به آن دهیم.

وی گفت: امروز در این جلسه، تمام مسئولان مربوطه در حوزه صنایع دستی، این فرصت هفته جهانی صنایع دستی را مغتنم شمارند و با مشورت اهل هنر، یک تفاهم‌نامه و برنامه‌ای برای رشد و توسعه صنایع دستی حداقل در شهر اصفهان ایجاد کنند، این اقدام در سراسر کشور و دیگر شهرها الگو خواهد شد.