«کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن قصد دارد از اواخر ماه آوریل تا اوایل ماه مه میلادی به چهار کشور آفریقایی سفر کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از پایگاه خبری سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن (ان اچ کی)، «ماتسونو هیروکازو» دبیر اول کابینه ژاپن گفت: نخست وزیر این کشور قصد دارد قبل از اجلاس […]

«کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن قصد دارد از اواخر ماه آوریل تا اوایل ماه مه میلادی به چهار کشور آفریقایی سفر کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از پایگاه خبری سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن (ان اچ کی)، «ماتسونو هیروکازو» دبیر اول کابینه ژاپن گفت: نخست وزیر این کشور قصد دارد قبل از اجلاس سران گروه هفت که در ماه مه در هیروشیما برگزار می‌شود از مصر، غنا، کنیا و موزامبیک دیدار کند.

وی افزود: کیشیدا قصد دارد در این سفر بر عزم خود برای حفظ و تقویت نظم بین المللی بر اساس حکومت قانون در بحبوحه تجاوز روسیه به اوکراین تاکید و درباره همکاری‌ها جهت مقابله با مسائل جهانی گفت و گو کند.

دبیر اول کابینه ژاپن ادامه داد: نخست وزیر امیدوار است این سفر به تقویت روابط با کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور که مجموعا «جهان جنوب» خوانده می‌شوند کمک کند.

ماتسونو اضافه کرد: تائید همکاری این چهار کشور بزرگ آفریقایی در مورد مساله اوکراین و همچنین تلاش‌ها برای صلح و ثبات در این منطقه قبل از برگزاری اجلاس سران گروه هفت حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه «ژاپن قصد دارد روابط با این چهار کانون بزرگ اقتصادی را تقویت کند» افزود: توکیو به عنوان یک شریک برای رشد پایدار آفریقا کار خواهد کرد.

ژاپن و آمریکا اطلاعات گوناگونی رد و بدل می‌کنند

دبیر اول کابینه ژاپن در این گفت و گو از اظهار نظر مستقیم درباره افشای اسناد محرمانه دولت آمریکا خودداری کرد.

به نوشته پایگاه خبری سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن بعضی از این اسناد ادعایی حاوی اطلاعاتی است که نشان می‌دهد واشنگتن جاسوسی کشورهای دوست و متحدان خود را می‌کرده است.

در همین حال ماتسونو گفت می‌خواهد از اظهار نظر درباره جزئیات این موضوع خودداری کند.

وی تصریح کرد که ژاپن و آمریکا بطور معمول اطلاعات گوناگونی رد و بدل می‌کنند.