به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور در سومین نشست این فرهنگستان در شیراز گفت: علوم پزشکی و مهندسی اگر بر علوم پایه مبتنی نباشد، هرگونه تلاش برای توسعه آن هزینه است و فایده‌ای ندارد که آثار ماندگاری نخواهد داشت و نوآوری […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور در سومین نشست این فرهنگستان در شیراز گفت: علوم پزشکی و مهندسی اگر بر علوم پایه مبتنی نباشد، هرگونه تلاش برای توسعه آن هزینه است و فایده‌ای ندارد که آثار ماندگاری نخواهد داشت و نوآوری در هیچ زمینه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.
وی به آغاز فعالیت مشترک استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه شیراز و موسسات آموزش عالی استان و برجستگان ملی و بین المللی زیرمجموعه این فرهنگستان اشاره و ابراز امیدواری کرد که در این زمینه به نقشه راه و اقدام عملی برسند.
بازنگری و آسیب شناسی بعضی الگو‌های پزشکی و سلامت، پزشک خانواده، آینده پژوهی در علوم پزشکی، بالابردن سطح اخلاق پزشکی، توجه به پرونده سلامت الکترونیک و تحول برنامه‌های آموزشی دانشکده‌های دندان پزشکی، بهره بری از هوش مصنوعی در حوزه پزشکی از موضوعات این نشست بود.
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این نشست تاکید کرد: از ارائه ایده‌های نو در رشته‌های مختلف به ویژه هوش مصنوعی، ژنتیک، بالابردن سطح سلامت و بهداشت دهان و دندان به ویژه برای دانش آموزان که قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد، حمایت می‌شود.
سومین نشست فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور با محوریت به کارگیری علوم پایه در حوزه پزشکی و سلامت و شناسایی زمینه‌های مشترک علوم پایه و علوم سلامت، همان شعار امسال سازمان ملل برگزار شد.
فرهنگستان علوم پزشکی جنوب کشور نخستین واحد استانی فرهنگستان علوم پزشکی کشور در شیراز با عضویت فارس و بوشهر تشکیل شده است.