کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا که به فیلیپین سفر کرده است، اعلام کرد واشنگتن و مانیل مذاکرات دوجانبه برای انعقاد قراردادی را آغاز می‌کنند که بر اساس آن آمریکا فناوری لازم برای احداث نیروگاه برق هسته‌ای را در اختیار این کشور آسیایی قرار می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای بلومبرگ، کامالا […]

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا که به فیلیپین سفر کرده است، اعلام کرد واشنگتن و مانیل مذاکرات دوجانبه برای انعقاد قراردادی را آغاز می‌کنند که بر اساس آن آمریکا فناوری لازم برای احداث نیروگاه برق هسته‌ای را در اختیار این کشور آسیایی قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تارنمای بلومبرگ، کامالا هریس افزود قرار است امروز (دوشنبه) با فردیناند مارکوس رئیس جمهور فیلیپین و معاونش دیدار و درباره تعمیق مناسبات امنیتی و اقتصادی دو کشور گفت وگو کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین بر تعهد و پایبندی کشورش به تقویت امنیت انرژی فیلیپین از طریق صادرات فناوری و ماشین آلات پیشرفته برق هسته‌ای تاکید کرد.

هریس هفته گذشته نیز خبر داده بود که قرار است آمریکا و تایلند در قالب مشارکت انرژی‌های پاک، در زمینه احداث و راه اندازی راکتورهای هسته‌ای کوچک همکاری کنند.

این در حالی است که آمریکا طی سال‌های اخیر و حتی پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به همه مقررات منع اشاعه هسته‌ای، از هیچ تلاشی برای جلوگیری از بهره مندی ایران از فناوری و انرژی صلح آمیز هسته‌ای دست بر نمی‌دارد و در این مسیر تاکنون شماری از دانشمندان ایران عزیزمان را ناجوانمردانه ترور کرده است.